BMW iX2 nabídne dojezd až 449 kilometrů, cenou se vměstná pod 1,4 milionu korun

BMW iX2 nabídne dojezd až 449 kilometrů, cenou se vměstná pod 1,4 milionu korun
Fotografie: BMW
  • Výroba BMW iX2, stejně jako X2, bude probíhat na jedné montážní lince v Regensburgu
  • Dvě integrované hnací jednotky zajistí celkový výkon 313 koní a točivý moment 494 Nm
  • Baterie s kapacitou 64,8 kWh slibuje dojezd 417 až 449 km v cyklu WLTP

BMW X2 je prvním automobilem kategorie Sports Activity Coupé (SAC) mezi prémiovými kompaktními vozy. Nyní přichází ještě svébytnější, sportovnější a pokrokovější druhá generace. Progresivní charakter nového modelu se odráží také v nabídce čistě elektrické verze, stejně jako v širokém rozpětí systémů umožňujících automatizovanou jízdu a parkování a v inovativních digitálních službách, které přináší nový systém BMW iDrive s funkcí QuickSelect a BMW Operační systém 9.

Uvedení na světové trhy bude zahájeno v březnu 2024 v podobě čistě elektrického BMW iX2 xDrive30, „performance“ modelu BMW X2 M35i xDrive a další jedné zážehové a jedné vznětové varianty. V létě 2024 nabídku doplní druhá čistě elektrická varianta a další model se vznětovým motorem.

Nové BMW X2 a nové BMW iX2 se budou flexibilně vyrábět na jedné montážní lince v továrně BMW Group v Regensburgu. Vysokonapěťové baterie pro elektrickou variantu se rovněž vyrábějí v závodě v Regensburgu. Nové BMW iX2 znamená pro BMW Group další urychlení nástupu elektromobility. Progresivní prémiový charakter kompaktního SAC navíc podtrhuje další pokrok v oblasti udržitelnosti zahrnující celý životní cyklus vozidla – od jeho výroby šetřící zdroje přes fázi užívání až po následnou recyklaci.

BMW iX2: prémiová elektromobilita v kompaktním SAC

Součástí modelové nabídky nového SAC bude od uvedení na trh čistě elektrická varianta BMW iX2 xDrive30. Její dvě integrované hnací jednotky, jedna na přední a druhá na zadní nápravě, společně generují celkový výkon 230 kW/313 k (včetně krátkodobého zvýšení výkonu) a točivý moment 494 Nm. Výkonová hmotnost pohonné jednotky eDrive 5.0 M170SF na přední nápravě a pohonné jednotky eDrive 5.0 M170SR na zadní nápravě činí 1,5 kW/kg. Oba motory společně vytvářejí elektrický systém pohonu všech kol, v němž sladěná souhra obou motorů přináší okamžité zrychlení v kombinaci s vynikající trakcí a směrovou stabilitou. Nové BMW iX2 xDrive30 zrychlí z 0 na 100 km/h za 5,6 sekundy a dosáhne elektronicky omezené maximální rychlosti 180 km/h. Jeho kombinovaná spotřeba elektrické energie v cyklu WLTP se pohybuje mezi 17,7 a 16,3 kWh na 100 km. Díky vysokonapěťové baterii s kapacitou 64,8 kWh a vysoké účinnosti pohonného systému činí dojezd 417 až 449 km v cyklu WLTP.

Nové BMW iX2 xDrive30 je vybaveno kombinovanou nabíjecí jednotkou, která spojuje funkce měniče napětí, nabíjecí elektroniky a rozvodu elektřiny, jakož i systémy řízení pohonu, vysokého napětí a nabíjení do jednoho celku. Kombinovaná jednotka standardně umožňuje nabíjení střídavým proudem o výkonu až 11 kW, díky čemuž lze zcela vybitou vysokonapěťovou baterii dobít na 100 % za 6,5 hodiny. Zákazníci si mohou na přání zvolit také třífázové nabíjení střídavým proudem o výkonu až 22 kW. Tím se doba nabíjení zkrátí na 3 hodiny a 45 minut. Stejnosměrný proud lze odebírat až do výkonu 130 kW, což umožňuje baterii nabít z 10 na 80 % celkové kapacity během 29 minut. V rámci této úrovně nabití je možné na rychlonabíjecí stanici získat během pouhých deseti minut dostatek energie na dalších 120 kilometrů jízdy.

Elektrická verze nového modelu kategorie SAC je vybavena funkcí Plug & Charge Multi Contract.

Stejně jako v BMW i5, i zde byl především z hlediska účinnosti vylepšen software nabíjení Max Performance Charging. Jakmile baterie dosáhne při nabíjení vyšší úrovně nabití (SOC), nový proces nabíjení se snaží zajistit, aby rychlost nabíjení klesala plynule, nikoliv „stupňovitě“, jak tomu bylo v minulosti. Tím se dosáhne celkově zaoblenější nabíjecí křivky, což vede k ještě kratší době nabíjení. Software Max Performance Charging zároveň umožňuje nabíjet akumulátor plným nabíjecím výkonem až do dosažení přibližně poloviny kapacity baterie.

BMW iX2

Inteligentní tepelný management pro chlazení nebo zahřívání vysokonapěťové baterie je optimálně řízen v dostatečném předstihu před zastávkou u rychlonabíjecí stanice. Pokud je aktivní funkce navádění, baterie se před plánovanou zastávkou na nabíjení automaticky předehřeje. Nastavení optimální teploty baterie může uživatel kdykoli ručně aktivovat a deaktivovat. Vylepšená strategie chlazení během nabíjení stejnosměrným proudem dále zvyšuje životnost vysokonapěťové baterie. Při nabíjení BMW iX2 se používají střídavé fáze plného a částečného chlazení, čímž se zabraňuje nadměrnému ochlazování baterie během rychlého nabíjení.

K vynikajícímu dojezdu přispívá také adaptivní rekuperace a funkce Max Range. Elektrická verze nového modelu kategorie SAC je vybavena funkcí Plug & Charge Multi Contract. Pro BMW iX2 je k dispozici také nový nabíjecí paket Connected Home pro domácí nabíjení optimalizované podle spotřeby a solárních panelů.

Výrobce si BMW iX2 xDrive30 (s již dříve zmíněným výkonem 230 kW/313 k) cení na 1 384 500 Kč včetně DPH. Uvedení na trh proběhne na jaře 2024.

Technické parametry BMW iX2 xDrive30

Kompletní specifikace
KonstrukceSUV, 4 554 × 1 845 × 1 590 mm, 2 020 kg
PohonElektřina, hnaná náprava: 4×4
Výkon230 kW, 313 koní, točivý moment: 494 Nm
Baterie68 kWh (65 kWh využitelná kapacita)
Nabíjenírychlonabíjení: 130 kW, palubní: 22 kW, konektory: CCS Combo, Mennekes
SpotřebaKombinovaná: 16,3 kWh / 100 km, dojezd: 449 km
Cena od1 384 500 Kč
tisková zpráva
Diskuze ke článku
V diskuzi zatím nejsou žádné příspěvky. Přidejte svůj názor jako první.
Přidat názor

Nejživější diskuze