I stylovější karosářská verze nejmenší elektrické řady BMW iX2 se díky nově uvedené motorizaci eDrive20 shora přiblížila na dohled milionu korun a stojí 1 107 600 Kč. Právě se totiž začíná prodávat i s druhou, slabší verzí pohonu, která sice přišla o pohon zadních kol a celkem 109 koní a nabízí proto výrazně skromnější dynamické schopnosti, ovšem vyvažuje to jinými výhodami. Kromě základní ceny, nižší celkem o 286 900 Kč, je celkem o 135 kg lehčí, nabízí o jednu kilowatthodinu na 100 km nižší normovanou spotřebu (15,3 kWh/100 km) a především solidní dojezd 478 km, což je o 29 km více proti čtyřkolce xDrive30. To vše při nezměněné netto kapacitě baterie 65 kWh i nabíjecí rychlosti 130/11 (22 za příplatek) kW.
Počítat je třeba ovšem s citelným omezením dynamiky. Start z klidu na 100 km/h se prodloužil o rovné tři sekundy na 8,6 s, o deset kilometrů v hodině poklesla rovněž maximálka na 170 km/h. Novou motorizaci již tuzemský dovozce BMW zanesl do českého konfigurátoru a lze ji objednávat.
Technické parametry BMW iX2 eDrive20
Kompletní specifikaceKonstrukce | SUV, 4 554 × 1 845 × 1 590 mm, 1 885 kg |
---|---|
Pohon | Elektřina, hnaná náprava: přední |
Výkon | 150 kW, 204 koní, točivý moment: 300 Nm |
Baterie | 68 kWh (65 kWh využitelná kapacita) |
Nabíjení | rychlonabíjení: 130 kW, palubní: 22 kW, konektory: CCS Combo, Mennekes |
Spotřeba | Kombinovaná: 15,3 kWh / 100 km, dojezd: 478 km |
Cena od | 1 107 600 Kč |
Je to výrazně větší než Kona a i větší než Niro. Bohužel nejsem ale z konfigurace schopen vyčíst řadu věcí, jako vyhřívání sedadel nebo volantu, tepelné čerpadlo apod., což Kona/Niro mají.