BMW iX2 rozšiřuje nabídku směrem dolů, cenu seřízlo pořádně

5
BMW iX2 rozšiřuje nabídku směrem dolů, cenu seřízlo pořádně
Fotografie: BMW
  • Malý elektrický crossover uvádí druhou motorizaci, tentokrát s pohonem jediné nápravy
  • Kdo se uskrovní, ušetří téměř 287 tisíc korun, aniž by utrpěl styl

I stylovější karosářská verze nejmenší elektrické řady BMW iX2 se díky nově uvedené motorizaci eDrive20 shora přiblížila na dohled milionu korun a stojí 1 107 600 Kč. Právě se totiž začíná prodávat i s druhou, slabší verzí pohonu, která sice přišla o pohon zadních kol a celkem 109 koní a nabízí proto výrazně skromnější dynamické schopnosti, ovšem vyvažuje to jinými výhodami. Kromě základní ceny, nižší celkem o 286 900 Kč, je celkem o 135 kg lehčí, nabízí o jednu kilowatthodinu na 100 km nižší normovanou spotřebu (15,3 kWh/100 km) a především solidní dojezd 478 km, což je o 29 km více proti čtyřkolce xDrive30. To vše při nezměněné netto kapacitě baterie 65 kWh i nabíjecí rychlosti 130/11 (22 za příplatek) kW.

Počítat je třeba ovšem s citelným omezením dynamiky. Start z klidu na 100 km/h se prodloužil o rovné tři sekundy na 8,6 s, o deset kilometrů v hodině poklesla rovněž maximálka na 170 km/h. Novou motorizaci již tuzemský dovozce BMW zanesl do českého konfigurátoru a lze ji objednávat.

Technické parametry BMW iX2 eDrive20

Kompletní specifikace
KonstrukceSUV, 4 554 × 1 845 × 1 590 mm, 1 885 kg
PohonElektřina, hnaná náprava: přední
Výkon150 kW, 204 koní, točivý moment: 300 Nm
Baterie68 kWh (65 kWh využitelná kapacita)
Nabíjenírychlonabíjení: 130 kW, palubní: 22 kW, konektory: CCS Combo, Mennekes
SpotřebaKombinovaná: 15,3 kWh / 100 km, dojezd: 478 km
Cena od1 107 600 Kč
Diskuze ke článku
Marek M.
Marek M.
Není to cena cca. na úrovni Hyundai Kona? Zajímavé, jak v elektrických autech je ten rozdíl menší (tzv. mainstream a tzv. prémie) než u spalovacích aut.
Josef L
Josef L
Naposledy upraveno: 21. 2. 15:39
Pokud se kupující spokojí se základní výbavou bez jakýchkoliv paketů v bílé barvě, dostane se na cenu 1 140 000 Kč se 150 kilowattovým motorem.

Je to výrazně větší než Kona a i větší než Niro. Bohužel nejsem ale z konfigurace schopen vyčíst řadu věcí, jako vyhřívání sedadel nebo volantu, tepelné čerpadlo apod., což Kona/Niro mají.

Načíst všechny komentáře

Přidat názor

Nejživější diskuze