Rudé SAC: testujeme elektrické BMW iX2 xDrive30

Rudé SAC: testujeme elektrické BMW iX2 xDrive30
Fotografie: Martin Pultzner, fDrive.cz
  • Testujeme verzi xDrive30 s pohonem všech kol a výkonem 230 kW
  • Auto je technologicky sourozencem modelu iX2
  • Základní verze stojí 1,1 milionu Kč včetně DPH

Do naší redakce doputovalo na test další elektrické BMW, které rozhodně nepřehlédnete. Model iX2 ve verzi xDrive30, tedy s pohonem všech čtyř kol, máme totiž ve výrazné červené barvě, navíc s M-paketem, který autu dodává velmi sportovní říz. Zda se to k autu hodí a jak se celkově design povedl, nechám na vás a budeme rádi za váš názor v diskuzi pod článkem.

BMW iX2 xDrive30

Rozměry4 554 × 1 845 × 1 590 mm, 2 020 kg
Výkon230 kW
Baterie68 kWh, CCS Combo, Mennekes
Dojezd449 km (WLTP)

BMW X2 bylo představeno na podzim loňského roku jako druhá generace tohoto označení a BMW nenechalo kámen na kameni. Zatímco původní X2 byla jakýsi mírně zvýšený hatchback, případně nižší crossover, nová X2 je už plnotučné SUV. Tedy, abych byl přesnější, SAC, jak jej BMW označuje. A co to vlastně znamená? Je to Sport Activity Coupé, což značí splývavou záď a zároveň SUV tělo. A jak u BMW zvykem, opět X2 opět přináší s několika druhy pohonu včetně toho čistě elektrického. BMW iX2, které mimochodem sjíždí z výrobní linky v německém Regensburgu, tak sdílí platformu se svými spalovacími sourozenci, což má svoje výhody i nevýhody, ale o tom až později.

Elektrické iX2 je technicky sourozencem nedávno testovaného modelu iX1, můžete si ho tak pořídit ve dvou verzích. Základem je předokolka eDrive 20, kterou můžete mít za už poměrně zajímavou cenu 1,1 milionu Kč včetně DPH. Vyšší verze xDrive30 za příplatek zhruba 200 tisíc korun už pak nabídne pohon všech čtyř kol, výkon 230 kW a dojezd 449 kilometrů. Obě verze pak mají stejnou Li-Ion baterii s kapacitou necelých 65 kWh.

I když by to označení mohlo naznačovat, BMW iX2 není vůbec malé auto. Oproti předchůdci narostlo o 20 cm a s délkou přes 4,5 m se může směle rovnat například s Audi Q4 e-tron nebo Mercedesem EQA. Za větší délku může zejména protáhlá kapota, pod kterou z nepochopitelných důvodů zase není žádný přední kufr. Díky větší délce zde máme pak nadprůměrný kufr s objemem přes 500 litrů, který už pojme solidní náklad.

V našem testu novou iX2 prověříme ve městě, na dálnici i na okreskách. Otestujeme běžný i dálniční dojezd a chybět nebude ani test nabíjení. Ptejte se nás v diskuzi na to, co vás zajímá a my vám buď přímo v diskuzi, nebo následně v testu, který pro vás právě chystáme, odpovíme.

Diskuze ke článku
V diskuzi zatím nejsou žádné příspěvky. Přidejte svůj názor jako první.
Přidat názor

Nejživější diskuze