Autonomní auta se mohou učit od lidí pomocí chytré čepice. Nissan takovou má

Autonomní auta se mohou učit od lidí pomocí chytré čepice. Nissan takovou má
  • Svojí technologii Nissan předvádí na probíhajícím veletrhu CES v Las Vegas
  • Řidič má na sobě zařízení, které měří aktivitu mozkových vln, které následně analyzují autonomní systémy
  • Systémy dokáží podnikat kroky, jako je otočení volantu nebo zpomalení vozu, až o půl sekundy rychleji než řidič

Japonská automobilka Nissan přišla se zajímavou technologií. Říkejme jí třeba chytrá čepice. Tu si nasadíte na hlavu a ona se od vás bude učit. O co přesně jde? Čepice umožní vozidlům interpretovat signály z mozku řidiče a tím změnit způsob, jak lidé se svými vozidly komunikují.

Technologie se jmenuje Brain-to-Vehicle neboli B2V. Slibuje zrychlit reakční dobu řidičů a přinese vozidla, která se umí přizpůsobovat, což zpříjemní jízdu. Nissan předvádí schopnosti této technologie na veletrhu CES 2018 v Las Vegas. B2V je poslední novinkou v oblasti Inteligentní mobility Nissan, tedy firemní vize o transformaci způsobu řízení automobilů, jejich pohonu a jejich úloze v životě společnosti.

Když většina lidí uvažuje o autonomním řízení, mají velmi neurčitou vizi budoucnosti, kde lidé přenechávají kontrolu strojům. Technologie B2V však dělá přesný opak – využívá signály v mozku řidiče, aby byla jízda ještě více vzrušující a příjemná,“ uvedl Daniele Schillaci, výkonný viceprezident společnosti Nissan. „Prostřednictvím Inteligentní mobility Nissan posouváme lidstvo do lepšího světa tím, že přinášíme větší autonomii, větší elektrifikaci a větší konektivitu.“

Co tedy bude B2V zvládat? Tak například předvídání. Zachycení signálů, že se mozek řidiče chystá inicializovat určitý pohyb, jako je otočení volantu nebo stlačení akceleračního pedálu, umožňuje technologii podpory řidiče začít s touto akcí rychleji. Může to zkrátit reakční dobu a zkvalitnit ruční řízení. Dále na základě detekování a vyhodnocení nepohodlí řidiče dokáže umělá inteligence změnit jízdní nastavení nebo styl jízdy v autonomním režimu.

Další možné využití zahrnuje úpravu vnitřního prostředí vozidla,“ uvedl Dr. Lucian Gheorghe, hlavní inovační výzkumník výzkumného střediska společnosti Nissan v Japonsku, který vede výzkum B2V. Technologie může například využívat rozšířenou realitu k úpravě toho, co řidič vidí, a vytvořit uvolněnější prostředí.

Potenciál aplikace této technologie je neuvěřitelný,“ uvedl Gheorghe. „Tento výzkum bude katalyzátorem dalších inovací společnosti Nissan v našich vozidlech, které se v následujících letech objeví.“

Technologie Nissan B2V je vůbec prvním systémem svého druhu na světě. Řidič má na sobě zařízení, které měří aktivitu mozkových vln, které následně analyzují autonomní systémy. Díky předvídání zamýšleného pohybu dokáží systémy podnikat kroky, jako je otočení volantu nebo zpomalení vozu, o 0,2 až 0,5 sekund rychleji než řidič, přičemž tyto zásahy jsou téměř nepozorovatelné.

Zdroj: tisková zpráva

Diskuze ke článku
V diskuzi zatím nejsou žádné příspěvky. Přidejte svůj názor jako první.
Přidat názor

Nejživější diskuze