Čína miluje prodloužené verze evropských modelů, protože tamní pojetí luxusního auta je jiné, než to evropské. Úspěšný Číňan vyžaduje především spoustu místa před zadními sedadly, velikost zavazadelníku je podružná. Proto na tamějším trhu slaví úspěchy Audi se svými modely, které z Evropy neznáme: A6 L a A4 L, vedle nich pak Q5 L. Vládní sedan A8 L se sice u nás prodává, ovšem A8 L Horch s ultimativním komfortem je opět specificky čínský. Stejné zákazníky se vydá koncem letošního roku přesvědčovat i další lokalizovaný model Audi Q6 L e-tron. Ještě se ani nestačil usadit prach po premiéře výchozí verze Q6 e-tron a automobilka už oficiálně představila prodlouženou verzi, která se bude v Číně nejen prodávat, ale také vyrábět. A to ve zcela nové, udržitelné továrně v Čchang-čchunu.
Audi Q6 L e-tron dostalo prodlouženou verzi 800V platformy PPE. S délkou 4 884 mm je o 113 milimetrů delší, než Q6 e-tron a naopak do Q8 e-tron stále schází 102 mm. Mezi nápravami přibylo 105 mm, což umožnilo namontovat větší baterii o brutto kapacitě 107 kWh, tedy o 7 kWh více oproti standardnímu Q6. Baterie, která se zřejmě objeví i v chystaném A6 e-tron, je sestavena z 12 modulů a 192 prizmatických článků a umožní dojezd přes 700 km podle čínské normy CLTC. I zde se počítá s nabíjecí rychlostí až 270 kW, doplněním energie na 260 km jízdy za deset minut a nabitím z 10 na 80 % SoC za 25 minut. K mání budou dva pohony, mezi nimiž nechybí, na rozdíl od Evropy, ani zadokolka s výkonem 347 k. K mání bude samozřejmě i quattro o mocnosti 469 k.
Model se liší zvenčí nejen samotným prodloužením, ale i přepracovano přídí a také specifickými 21" koly aerodynamického provedení s omezeným počtem ventilačních průduchů. Rovněž infozábava a sada jízdních asistentů byly přizpůsobeny lokálním zvyklostem „více, než kdykoliv předtím“.