Zajímavou studii s alternativním pohonem ukázala automobilka Audi. Jedná se o koncept s názvem Audi h-tron quattro, jenž je vybaven palivovými články, které doplňuje lithium-iontový akumulátor pro podporu akcelerace a rekuperace kinetické energie. Celkový dojezd činí 600 kilometrů a vodíkovou nádrž naplníte za čtyři minuty. Pohonné ústrojí se skládá z dvojice elektromotorů s celkovým výkonem 230 kW. Energii dodávají jak palivové články, tak akumulátor, avšak vzhledem k omezené kapacitě pouze krátkodobě. Kroutící moment nabízí více než 550 Nm. Zrychlení z nuly na 100 km/h je otázkou 7 sekund a maximální rychlost je elektronicky omezena na 200 km/h. Nechybí pohon všech kol quattro, každá náprava má vlastní elektromotor.
Rozměry studie jsou 4,88 metrů na délku, 1,93 metrů na šířku a 1,54 metru na výšku. Zavazadlový prostor nabízí celkem 500 litrů. V interiéru nechybí připojení k internetu prostřednictvím LTE nebo volant s dotykovými plochami na ramenech. Zajímavý je i největší solární panel, který byl v automobilovém průmyslu kdy nabízen. Ten je umístěn na střeše vozu a jeho výkon je až 320 W, což ročně znamená energii na dojezd okolo tisíce kilometrů.
Koncept Audi h-tron je vybaven veškerými funkcemi pro autonomní jízdu a parkování. Aby laserový skener zaručil maximální bezpečnost, snímá oblast před vozem až do vzdálenosti 80 metrů. Veškeré informace zpracovává výkonná řídící jednotka zFAS. Audi h-tron umí zaparkovat pomocí klíčků nebo chytrého telefonu. Na voze jsou OLED světlomety, které používají technologii Matrix Laser, jež umí „vyříznout“ protijedoucí automobil, jehož řidič tak není oslňován, a přitom zajistit co nejlepší světelné podmínky.
Zdroj: Tisková zpráva