Toyota to stále nevzdává. Spojila se s konkurencí pro podporu spalovacích motorů

11
Toyota to stále nevzdává. Spojila se s konkurencí pro podporu spalovacích motorů
Fotografie: Toyota
  • Největší automobilka světa je nadále skeptická vůči ukončení spalovacích aut
  • Snaží se pro ně nabídnout ekologičtější alternativy
  • Nejnověji na to už nebude sama

Postoje Toyoty se nemění; spalovacích motorů se vzdát v nejbližší době nemíní. A vyvíjí na tomto poli aktivní odpor. Nejdříve odmítla podepsat klimatický závazek, jehož cílem je do roku 2040 přestat používat vozidla na fosilní paliva, hned vzápětí, o několik dní později, oznámila další rebelský krok. Zorganizovala totiž celý tým na podporu spalovacích motorů v elektrickém věku. A to ne ledajaký; jeho členy jsou elitní japonští výrobci aut, motocyklů a lodních motorů: kromě Toyoty dále Subaru, Mazda, Kawasaki a Yamaha. Cílem je podle insideevs.com vývoj ekologičtějších alternativ pro tankování plus zdokonalení vodíkových technologií.

V rámci tzv. „japonského národního týmu“ se chystá hned několik aktivit. V první řadě se Toyota s Mazdou pustí do společného vývoje dieselu 1.5 Skyactiv-D, poháněného bionaftou. Subaru s Toyotou zase budou spolupracovat na vývoji syntetického benzínu, založeného na biomase, pro japonský okruhový seriál Super Taikyu Series. V rámci tohoto uskupení si Toyota také přihřála svou vodíkovou polívčičku, bez ohledu na prohlášení Elona Muska, že jde o „ohromně hloupou“ myšlenku a zatím nevalné úspěchy komerčního modelu Mirai.

A proč to Toyota dělá, i když zároveň finišuje přípravy prvního elektromobilu bz4X? Podle oficiálního společného stanoviska všech pěti společností za tím má být snaha poskytnout zákazníkům větší výběr, při pohledu na strukturu současného byznysu se lze těžko ubránit myšlence, že si Toyota možná chrání investice do vývoje spalovacích motorů. Uvidíme v blízké budoucnosti, kdo měl větší pravdu.

Diskuze ke článku
Mario Kovačič
Mario Kovačič
Mna by skôr zaujímalo kde budú predávať tie autá ak eú zakáže predaj spaľovacích motorov? V USA sa to stane takisto a Čína tiež bude tlačiť dopredu elektromobilitu ale hlavne podporovať vlastných výrobcov. A v Afrike alebo latinskej Amerike si Toyotu veľa ľudí dovoliť nemôže. Mali by sa konečne spamätať lebo im ujde vlak. Aby nedopadli ako Nokia najväčší výrobca ktorý zaspal dobu a konkurencia ho totálne prevalcovala.
Víťa Vacek
Víťa Vacek
Konečný "Kodak moment" :)
Ivan Hoe
Ivan Hoe
Každý rozumný investor co nemá v hlavě slámu své investice a portfolio diverzifikuje. Pokud některé automobilky jdou all-in do jediné technologie, to je jejich rozhodnutí a risk který si musí sami odůvodnit. Je to asi stejně chytré jako z fiat měny obratem beze zbytku přeskočit na kryptoměny. Každý nechť si to přebere po svém, autor je očividně víc hazardér než zkušený investor nebo podnikatel. Toyota není náhodou dlouhá léta před všemi automobilkami - nejen co do velikosti, ale právě ve strategickém plánování...
Stanislav Vondraš
Stanislav Vondraš
Na e-salonu jsem se posadil na zadní sedadlo do vodíkového zázraku 2. generace s délkou 5 m výrobce Toyota. Připadal jsem si tam jak sardinka a nemohl jsem se dostat ven.

Načíst všechny komentáře

Přidat názor

Nejživější diskuze