Apple CarPlay budete moci ve voze BMW používat zadarmo jen rok. A bude hůř

Apple CarPlay budete moci ve voze BMW používat zadarmo jen rok. A bude hůř
  • BMW si chce po roce používání Apple CarPlay účtovat každých dalších 12 měsíců částku 80 dolarů, tedy asi 1 800 Kč
  • V blízké budoucnosti půjde pro automobilky o zcela nový model příjmů

Nemusíte být zrovna automobiloví odborníci a znát každou novou technologii, abyste pochopili, že automobilový svět se mění jako nikdy předtím. A nejde jenom o příchod masivní elektrifikace, ale i o technologie, a to nemyslím zrovna adaptivní tempomat či parkovací asistent.

Citroën SpaceTourer (2017)

Dnešní moderní auta, ať už se budeme bavit o Audi A8, Mercedesu třídy S, Volvu XC90 či BMW řady 7, jsou pojízdné počítače. Jedním důvodem jsou právě bezpečnostní asistenti, kteří potřebují pro své fungování výkonný hardware. Druhým je napojení auta na internet a zobrazování aktuálních mapových podkladů, informací o počasí či parkování nebo třeba streamování hudby. To dnes auta umí a vůbec s sebou nemusíte mít chytrý telefon. Většina automobilů má totiž dnes integrovanou SIM kartu, popřípadě si ji stačí zakoupit.

Pravidla využívání těchto funkcí se však budou postupně měnit. Není tomu tak dávno, kdy platilo, že jedinou možností, jak si pořídit aplikaci na počítač, mobil či tablet, bylo si jí prostě koupit formou nemalého jednorázového výdaje. Do popředí se však více a více dostává model předplatného. Jistě alespoň znáte Netflix, Spotify Premium, Adobe Creative Cloud či Microsoft Office 365, pokud je rovnou nepoužíváte. Tyto digitální služby jsou známy principem předplatného – za jejich využívání platíte drobnější částky měsíčně.

Apple CarPlay

Nebude to dlouho trvat a stejný model budou uplatňovat i automobilky ve svých automobilech. První takový krok dělá automobilka BMW, která bude po prvním roce používání Apple CarPlay svým zákazníkům účtovat 80 dolarů, tedy asi 1 800 Kč, za dalších 12 měsíců používání. Informaci přinesl server caranddriver.com.

Proč se BMW onen poplatek chystá účtovat? Ve chvíli, kdy Apple uvolní dílčí aktualizaci či novou verzi svého systému, musí každá automobilka nové verze testovat, což zabere nějaký čas, lidskou sílu a také peníze. Tady není co rozporovat a s BMW musíme souhlasit. Jen je otázka, zda je výše poplatku adekvátní a jestli je to vzhledem k vysoké pořizovací ceně vozidla samotného fér. To už ale necháme na vás. Do budoucna každopádně podobných případů bude přibývat. Pro automobilky jde totiž o nový zdroj příjmů.

Diskuze ke článku
V diskuzi zatím nejsou žádné příspěvky. Přidejte svůj názor jako první.
Přidat názor

Nejživější diskuze