Dojezd elektromobilů je poměrně velká alchymie. Ano, můžete do auta dát velké baterie, ale pokud chcete tlačit jeho spotřebu dolů, pak si budete muset vyhrát s hmotností a především aerodynamikou. A to nejen aerodynamikou kastle, ale také kol.
Dobrým příklad je Tesla Model 3. Tu si můžete koupit i s aerodynamickými koly. Kola okomentoval i Robert Palin, který má v Tesle na starost právě aerodynamiku. Tu hlídal jak u Tesly Model S a Model X, tak i u Model 3.
„Byl jsem šéfem aerodynamiky jak u Modelu S, Modelu X i Modelu 3 a mohu potvrdit, že design a také velikost kol má veliký vliv na celkovou efektivitu a dojezd elektromobilu,“ řekl Palin.
Tato kola nejsou příliš krásná, ale poté, co se ukázalo, že poklice jde poměrně jednoduše sundat, si je objednává více a více lidí. Podle všeho dokáží aerodynamická kola prodloužit dojezd až o deset procent. A to v případě Tesly Model 3 už není nikterak zanedbatelná délka. V minulosti Tesla nabízela aerodynamická kola i pro Model S, avšak krátce po uvedení vozu je přestala nabízet.
Technické parametry Tesla Model 3 Long Range (E5)
Kompletní specifikaceKonstrukce | sedan, 4 694 × 1 933 × 1 442 mm, 1 844 kg |
---|---|
Pohon | Elektřina, hnaná náprava: 4×4 |
Výkon | 258 kW, 370 koní, točivý moment: 510 Nm |
Baterie | 75 kWh (70 kWh využitelná kapacita) |
Nabíjení | rychlonabíjení: 250 kW, palubní: 11 kW, konektory: NACS, CCS Combo, Mennekess |
Spotřeba | ?, dojezd: 614 km |
Cena od | 1 228 990 Kč |
Zdroj: electrek.co