Zjišťovali jsme, jak vypadá servis elektromobilu Dacia Spring

Život s elektromobilem na sídlišti – 9. díl
2
Zjišťovali jsme, jak vypadá servis elektromobilu Dacia Spring
Fotografie: Petr Vomáčka, fDrive.cz
  • Výměna čelního skla vyjde na cca 7 tisíc Kč
  • 12V baterie a brzdová kapalina se mění každé čtyři roky
  • Spring má dva základní servisní balíčky, které se opakují každé dva roky

Každé auto má různé servisní intervaly na jednotlivé komponenty a v případě nejlevnějšího prodávaného elektromobilu na našem trhu tomu není jinak. Ovšem je Dacia Spring levná i v rámci servisních prací a co vše se musí v takto malém vozidle kontrolovat? Pro odpovědi jsme si proto zašli do autorizovaného servisního centra Dacia a dokonce jsme sehnali i celý plán servisních úkonů na tomto voze.

První, co nás zajímalo, je asi nejčastější zimní starost majitele vozidla – výměna čelního skla po odlétnutí například kamínku od protijedoucího vozu. Zde jsme získali informaci, že samotné čelní sklo vyjde pro Dacii Spring na 5 000 Kč. K tomu si musíme připočíst práci technika a s výměnou se budete pohybovat okolo 7 tisíc Kč. Takže už víme, na kolik si připojistit čelní sklo.

A teď k samotnému servisu. V aplikaci v autě se dozvíte, že v daný měsíc budete muset navštívit servis a bude probíhat servis s názvem Servis Z.E. A nebo Servis Z.E. B. Ovšem co konkrétně tyto zkratky skrývají už tam není. To nás tedy zavedlo do servisu a přes VIN kód vozu jsme dostali kompletní plán servisních úkonů na konkrétním autě. Což je skvělá služba a doporučujeme to každému, kdo si není jistý. A teď konkrétně.

Servis Z.E. A

Servis Z.E. A se provádí každých 60 000 km nebo jednou za dva roky a znamená to, že se na autě bude kontrolovat umístění a dokumentace k servisnímu štítku, 12V akumulátor testovacím přístrojem, vnější osvětlení a signalizace, řídicí jednota diagnostickým přístrojem, stav a těsnost tlumičů, stírátka stěračů a množství kapaliny ostřikovačů, množství kapaliny a stav brzdového okruhu, opotřebení brzdových kotoučů a destiček, přítomnost čepiček na ventilcích kol, stav a tlak všech pneumatik vč. rezervy, izolace vozidla a nastaví se nově kontrolka displeje pro další servis.

Servis Z.E. B

V pravidelném servisu Servis Z.E. B, který se koná jednou za 60 tisíc kilometrů, případně jednou za dva roky, je obsaženo vše, co je v servisu Servis Z.E. A a navíc tam najdete kontrolu protikorozní ochrany, stavu a těsnosti manžet a kulových čepů, stavu čelního skla a vnějších zpětných zrcátek, vnitřního osvětlení, funkce výstražných kontrolek na přístrojové desce, bezpečnostních etiket na čelním skle a v motorovém prostoru, množství kapaliny a těsnosti okruhu chlazení a zámku kapoty.

Kromě těchto dvou servisních balíčků se na autě ještě bude měnit každých 30 tisíc kilometrů kabinový filtr, při 120 000 kilometrech, případně každé čtyři roky, se mění brzdová kapalina s označením DOT 4+ a obložení brzdových bubnů, až při 150 tisíci km pojedete na výměnu chladicí kapaliny s názvem GLACEOL RX, typ D. Zajímavostí je i to, že výměna 12V akumulátoru je nastavena vždy po 4 letech. Cenu servisních prací jsme bohužel nezjistili, jelikož ještě takové vozidlo v místě, kde jsme se ptali, na servisu nebylo.

Technické parametry Dacia Spring

Konstrukcehatchback, 3 734 × 1 579 × 1 516 mm, 970 kg
PohonElektřina, hnaná náprava: přední
Výkon33 kW, 45 koní, točivý moment: 125 Nm / 500 ot/min
Baterie26,8 kWh (27,4 kWh využitelná kapacita)
Nabíjenírychlonabíjení: 30 kW, palubní: 6,6 kW, konektory: CCS Combo, Mennekes
SpotřebaKombinovaná: 12 kWh / 100 km, dojezd: 220 km
Cena od511 900 Kč
Diskuze ke článku
Tomáš Čermák
Tomáš Čermák
Super auto. Skoda ze je porad drahy.
Michal Michal
Michal Michal
U elektromobilu je nejdůležitější položkou servisu cena baterie včetně DPH. A taky by byla zajímavá informace, zda má Dacia Spring předepsanout baterii při nehodě, kdy se baterie vizuálně nepoškodí, ale dosáhne se určité hodnoty mechanického zatížení (dražší elektromobily mají v baterii čidla na toho přetížení, něco jako čidlo nárazu pro airbagy).

Načíst všechny komentáře

Přidat názor

Nejživější diskuze