Z Třeboně až do Rakouska pod proudem. České dráhy hledají nové elektrovlaky

Z Třeboně až do Rakouska pod proudem. České dráhy hledají nové elektrovlaky
Fotografie: České dráhy
  • České dráhy vypsaly soutěž na dodávku až 10 dvoufrekvenčních elektrických jednotek pro Jihočeský kraj a příhraniční úsek v Rakousku
  • Nové nízkopodlažní vlaky budou jezdit pod střídavým proudem, nabídnou Wi-Fi, zásuvky a prostor pro kola
  • Smlouva má hodnotu přes 2 miliardy korun bez DPH a počítá se s tím, že první vlaky vyjedou po plánované elektrizaci tratě Veselí n. Lužnicí – České Velenice

Jižní Čechy chtějí ještě tišší a čistší železnici. České dráhy proto v tiskové zprávě oznámily, že spouští soutěž na dodavatele nových elektrických jednotek, které budou jezdit nejen po české síti, ale i do Rakouska. „V rámci platné smlouvy na zajištění dopravní obslužnosti v Jihočeském kraji do roku 2033 jsme se zavázali včas pořídit a po dokončení elektrizace nasadit nové elektrické jednotky na trati z Veselí nad Lužnicí do Českých Velenic s možností provozu až do Rakouska. S ohledem na obvyklé termíny výrobců při dodání a schválení nových vozidel jsme už nyní vyhlásili veřejnou zakázku na dodavatele,“ informuje člen představenstva a náměstek generálního ředitele Českých drah pro osobní dopravu Jiří Ješeta a zmiňuje i základní parametry nových vlaků: „Budou mít všechno, co je součástí našich moderních jednotek pro regionální dopravu. Budou nízkopodlažní, klimatizované, cestujícím nabídnou palubní Wi-Fi síť i možnost dobíjení cestovní elektroniky. Budou disponovat 190 místy k sezení a s ohledem na zvýšený zájem o cykloturistiku na Třeboňsku budou mít více prostoru pro přepravu jízdních kol.

České dráhy konkrétně vypsaly veřejnou zakázku na až deset nových elektrických vlaků, které budou vybaveny dvoufrekvenčním napájecím systémem – tedy jak pro český standard 25 kV 50 Hz, tak i rakouský 15 kV 16,7 Hz. Vlaky se tak bez problémů přehoupnou přes hranice a obslouží elektrifikovanou trať mezi Veselím nad Lužnicí a Českými Velenicemi, jejíž elektrizace je plánovaná na nejbližší roky.

Cestující se mají na co těšit: jednotky budou nízkopodlažní, klimatizované a vybavené Wi-Fi i zásuvkami pro dobíjení elektroniky. Díky 190 místům k sezení a rozšířenému prostoru pro kola se dobře trefí do potřeb regionu, kde sílí turistický ruch i poptávka po udržitelné dopravě. Vozidla také dostanou evropský zabezpečovač ETCS a mají zvládat jízdu rychlostí až 160 km/h. V rámci rámcové smlouvy je přitom garantováno objednání minimálně pěti jednotek, celková hodnota zakázky s možností dodání všech deseti vlaků a náhradních dílů činí 2,16 miliardy korun bez DPH.

Dodejme, že v Jihočeském kraji už dnes jezdí 19 RegioPanterů a 7 nových motorových jednotek RegioFox. A brzy by se měly připojit další moderní vlaky pro komfortnější spojení s Rakouskem.

Diskuze ke článku
V diskuzi zatím nejsou žádné příspěvky. Přidejte svůj názor jako první.
Přidat názor

Nejživější diskuze