Již loni Yamaha představila kompletní nabídku agregátů pro elektrická vozidla s výkony od 35 kW (48 k) do 150 kW (204 k). Nejmenší z nich jsou určené pro motocykly, vrcholné pro výkonné elektromobily. Výkonová úroveň 150 kW se totiž stala novým standardem pro velkosériové modely kalibru Volkswagenu ID.3 či Chevroletu Bolt. Jenže tím to podle electrek.co nekončí. Aktuálně se firma pochlubila s jednotkou o výkonu 350 kW. A to samo o sobě je více, než nabízí 95 % současných osobních i nákladních automobilů. Synchronní elektromotor s permanentními magnety pracuje s napětím 800 V.
Yamaha se začíná prosazovat jako subdodavatel výrobců elektromobilů. Má k tomu ideální předpoklady – kompletní vývojovou i výrobní základnu (od metalurgie, přes kovoobrábění až po montáž) a dobrou reputaci. Její spalovací motory (používal je třeba Ford Focus) patřily ke špičce, o motocyklech to není třeba zdůrazňovat. Jenže právě ve vývoji elektrických motorek firma zaspala a to bylo počátečním impulzem. Nyní už podepisuje kontrakty a přijímá i předobjednávky na zmíněný 350kW supermotor. Od konkurence se prý odlišuje emocemi. Součástí vývoje je například i design zástavbové jednotky či zvuk, který vydává.
Ten firmě otevřel nové tržní segmenty. A může pomýšlet i na třídu hyperaut. Na ně je sice 350 kW zdánlivě málo, ale elektrické motory se, na rozdíl od spalovacích, velmi snadno spojují do vícenásobných skupin. A tak lze v autě mít nejen dnes běžná dva, ale i tři nebo čtyři elektromotory. To máme celkem 1400 kW a vida, vznikl nám další Rimac Concept 2. Přidáte krásnou karoserii a pak už stačí jen detail – vymyslet baterie a pneumatiky, které tyhle šílené výkony zvládnou. A máte vlastní supersport.
Yamaha se vydala cestou integrace a samotný elektromotor dodává jako jediný montážní celek i s redukční převodovkou, invertorem a řídicí elektronikou. S trochou nadsázky pak stačí konstruktérům auta jen vymyslet montážní body a přivést kabely. A v případě nejsilnějšího motoru ještě olejové chlazení. Je to snadné, že?