Německý strojírenský a kovoobráběcí gigant Mahle sídlící ve Stuttgartu se silně angažuje v elektromobilitě a patří mezi přední výrobce elektropohonů. V této oblasti také přináší inovace posouvající celý obor kupředu. Aktuálně představil další vývojový stupeň loňské revoluční novinky, snadno regulovatelného elektromotoru s cizím buzením, téměř plochými výkonovými křivkami a účinností přes 96 %, který přenáší energii do rotoru indukčně, tedy bezkontaktně, a proto se obejde bez komutátoru jako zdroje opotřebení. Nyní přichází další velké vylepšení, díky němuž bude možné aplikace, kde se vyžaduje dlouhodobě vysoký výkon, osadit menšími a levnějšími elektropohony než dosud.
U dosavadních elektromotorů totiž bývá kvůli riziku přehřívání značný rozdíl mezi trvalým a špičkovým výkonem. Mahle si s tímto problémem poradilo zcela novým, interním olejovým chlazením, jehož technické podrobnosti zatím neprozradilo, protože oficiální premiéra tohoto řešení proběhne až v září na IAA Transportation v Hannoveru. Už teď ale víme, že elektromotor s takovýmto vylepšením dokáže vyvinout trvalý výkon, který činí více než 90 % toho špičkového. A bude, stejně jako loňská novinka, plně škálovatelný, proto může snadno najít uplatnění i ve velkých užitkových vozidlech či jiných zátěžových aplikacích. To ale není vše – teplo odvedené z elektromotoru je možné dále využívat, například k vytápění. To přinese další úspory.
Převratný elektromotor nazvaný SCT (Superior continuous torque čili vysoký trvalý točivý moment) bude vhodný pro širokou škálu aplikací, od elektrických skútrů přes elektromobily až po těžkou techniku. Extrémně kompaktní a lehká konstrukce zjednoduší jeho zástavbu prakticky kamkoliv.