Barcelonský veletrh MWC je spojován především s chytrými telefony a dalšími mobilními technologiemi, ovšem s nástupem elektromobility, kdy je svět smartphonů, spotřební elektroniky obecně, a automobilů, provázán více než kdy předtím, jsme si již zvykli na to, že na veletrzích jako MWC či CES můžeme zahlédnout novinky rovněž ze segmentu automotive. Důkazem je toho i vystavený model prvního elektromobilu od Xiaomi SU7, v tomto případě ve verzi SU7 Max.
Parádní uvnitř i navenek
Xiaomi si v rámci veletrhu odbylo velkou evropskou premiéru nové vlajkové řady Xiaomi 14 i další elektroniky, jako je třeba tablet, chytré hodinky či chytrý náramek. U této příležitosti na svém stánku vystavovalo rovněž svůj první elektromobil s označením SU7 Max.
Xiaomi SU7 Max je na první pohled líbivým vozem a kromě ladných (a také velmi aerodynamických křivek) s koeficientem odporu vzduchu 0,195 Cd se chlubí i pokročilou technikou. Díky vlastní výrobě a mnohaletým zkušenostem Xiaomi například využívá svůj vlastní lis, který je ještě působivější než Gigapress od Tesly, stejně tak u vozu využívá trakční baterii typu CTB. Ta může dosahovat (teoretické) kapacity až 150 kWh s udávaným dojezdem až 1 200 kilometrů dle čínské normy.
V rámci statické prezentace jsme pak mohli obdivovat kromě blankytně modrého laku také velmi pěkné světlomety, funkční průduchy před předními koly obutými do pneumatik Michelin Pilot Sport EV (s rozměry 245/40/R20 a 265/40/R20 u zadních) či pěkně tvarovanou zadní část karoserie. Ta právě tvarem připomíná fastback, avšak vzhledem k otevírání kufru se jedná spíše o sedan. Dle zástupců společnosti Xiaomi na stánku by se mohla novinka objevit na evropském trhu v průběhu následujících dvou let, na oficiální konfirmaci výrobce si však ještě musíme počkat. Další informace a detailní záběry najdete v přiloženém videu.