Vzali jsme Teslu Model 3 na nabíjecí stanici IONITY. Jak rychle se nabíjela?

10
Vzali jsme Teslu Model 3 na nabíjecí stanici IONITY. Jak rychle se nabíjela?
  • Tesla Model 3 umí nabíjet výkonem až 250 kW
  • Nabíjení z 12 na 80 % zabralo 25 minut
  • Závěrečná fáze nabíjení je pomalá a zdlouhavá

Koncem minulého měsíce se spustil provoz ultra-rychlé nabíjecí stanice IONITY u Berouna, která zvládne nabíjet až výkonem 350 kW. Již dříve jsme na stejné nabíječce vyzkoušeli rychlost nabíjení s Audi e-tron, který zvládne nabíjet výkonem až 150 kW a výsledný čas nabíjení z 10 na 100% kapacity baterie byl necelých 40 minut. Nyní jsme se zaměřili na nabíjení Tesly Model 3, která zvládne nabíjet až výkonem 250 kW a byli jsme zvědaví, jak rychle se nabije.

Model 3 jsme na nabíječku připojili při 12 % baterie a hned z počátku se nabíjecí výkon vyšplhal velmi vysoko, konkrétně na 186 kW při 16 %, tato hodnota byla zároveň maximem a poté se výkon už pouze snižoval. Při 40 % byl výkon 148 kW a dále klesal. Nabíjení do 60 % zabralo 15 minut a výkon se pohyboval okolo 120 kW. O dalších 10 % více zabralo 4 minuty a výkon klesl na 90 kW. Na hodnotu 80 % procent jsme se dostali za 25 minut a výkon začínal klesat pod 50 kW. Na 90 % jsme se dostali v necelých 35 minutách při výkonu 35 kW a 100 % zabralo necelých 55 minut, přičemž závěrečný výkon byl 9 kW.

16 % 40 % 60 % 70 % 80 % 90 % 100 %
výkon 186 kW 150 kW 120 kW 90 kW 50 kW 35 kW 10 kW
čas 1 minuta 9 minut 15 minut 19 minut 25 minut 34 minut 55 minut

Když se na displeji vozu i nabíječky objevilo 100 %, bylo ze strany nabíječky dodáno 67,5 kWh, nicméně jsme čekali, až nabíječka přestane nabíjet sama, ale to se stále nedělo, dokonce ani po dalších 20 minutách, během kterých nabíječka dodala další 2 kWh při výkonu 2 kW a vůz stále neodpojoval nabíječku, palubní počítač hlásil „Calculating...“. Majitel Jiří Korec mi vysvětloval, že v závěru nabíjení do plných 100% může tato fáze výpočtů a pomalého dodávání energie zabrat klidně až hodinu navíc, a proto jsme nabíjení ukončili po necelé hodině a čtvrt (73:27).

Pan Korec si pečlivě fotí a zapisuje průběhy nabíjení na všech nabíjecích stanicích a sám porovnává výkony mezi jednotlivými dodavateli při rozdílném počasí a stavu zahřátí baterie. Bylo zajímavé, že čas dobíjení na nabíjecích stanicích, které poskytují alespoň 50 kW, se z 10 na 80 % téměř nikde nelišil, což dokazuje, že Tesla si sama koriguje průběh nabíjení.

Tesla Model 3 – test

Technické parametry Tesla Model 3 Long Range (E5)

Kompletní specifikace
Konstrukcesedan, 4 694 × 1 933 × 1 442 mm, 1 844 kg
PohonElektřina, hnaná náprava: 4×4
Výkon258 kW, 370 koní, točivý moment: 510 Nm
Baterie75 kWh (70 kWh využitelná kapacita)
Nabíjenírychlonabíjení: 250 kW, palubní: 11 kW, konektory: NACS, CCS Combo, Mennekess
Spotřeba?, dojezd: 614 km
Cena od1 228 990 Kč
Diskuze ke článku
Marek
Každý elektromobil si reguluje dobíjení, dobíječka je jen sluha dobíjeného vozidla, ne jen TM3. Urovnejte si už konečně dobíjení a ne nabíjení. Na hybridu už to pochopili. Nebylo by špatné kdyby reportáže o elektromobilech psali pouze lidé co tomu opravdu rozumí. V každé reportáži jsou nepravdy. Díky.
Jirka
Navíc proč opět srovnávate jabka s hruskama? K čemu je informace o tom za jak dlouho se nabije etrón, když má poloviční dojezd? Když už vám platí a musíte o audi psát v každém článku, srovnavejte aspoň stejné hodnoty = po jakém čase doplním kolik km na další jízdu. Tohle srovnání totiž vyhraje vždy hybrid, který ty své 2kWh dobije z 0-100% za 15minut...
Martin
Když se zeptáte každého kdo jezdí s velkobaterkáčem jak často nabíjí na dlouhých trasách (kde jedině oceníte rychlé nabíjení) do plna, tak vám odpoví, že nikdy! Každý soudný řidič nabíjí jen nutné minimum plus malou rezervu pro dojetí na další nabíječku nebo do cíle. Zastávku na další nabíječce pak také nikdo soudný neplánuje až po dalších 350km. Takže když je při nabíjení dolní části baterky Tesla výrazně rychlejší než eTron, tak to znamená, že s ní bude cestování vždy rychlejší, a to ani nemusím brát v úvahu jeho vysokou spotřebu jak tu již bylo řečeno... Redakce fDrive bez špetky zkušeností s dlouhodobým používáním elektromobilu si holt musela zase přihřát polívčičku u Audi, která jim půjčila drahou hračku na hraní, zatímco nabíjení ošklivé Tesly si museli jet otestovat s panem Korcem. :-)
Jirka
Kdyz uz tedy fdrive potrebuje srovnavat s etronem, tak srovnavejte poradne (bohuzel nejdou vkladat odkazy: cleantechnica [tecka] com/2019/06/12/sorry-audi-but-tesla-model-3-crushes-audi-e-tron-in-fast-charging-times-charts/ Neboli: etron za 30minut dobije 253km model 3 za 30minut dobije 351km Z toho je jasne viditelne, ze porovnavat procenta nabiti a kolik kW to laduje je proste kokotina...

Načíst všechny komentáře

Přidat názor

Nejživější diskuze