Výroba BMW i7 odstartovala. Kvůli němu se mění i celá továrna

Výroba BMW i7 odstartovala. Kvůli němu se mění i celá továrna
Fotografie: BMW
  • Výrobní závod BMW Dingolfing spustil současně produkci konvenční i elektrické řady 7
  • Plug-in hybridy se přidají zanedlouho
  • Všechny pohony budou sjíždět ze stejné linky

Zákazníci si budou moci vůbec poprvé v této třídě vybrat mezi třemi druhy pohonů. BMW i7 totiž bude k mání jak v konvenční spalovací, plug-in hybridní i čistě elektrické verzi. Ty bude umět produkovat jediná výrobní linka, která za tím účelem byla upravena a dokáže kterýkoliv z těchto pohonů vyrábět podle aktuální potřeby klidně v rámci jediné sekvence. Linka byla během odstávky upravena s využitím stávajících strojů, čímž automobilka ušetřila značné sumy. Zároveň s tím se závod Dingolfing posunul směrem ke strategii iFactory, v jejímž rámci bude zavádět principu Průmyslu 4.0. Výroba by s nimi měla být udržitelnější, efektivnější a plně digitalizovaná. Lakovna se také naučila realizovat exkluzivní dvoubarevné provedení.

Tak trochu stranou zůstává další inovace, a sice využívání automatizované jízdy při logistice nových automobilů uvnitř závodu. Od počátku července startuje v Dingolfingu pilotní projekt AFW. V jeho rámci budou čerstvě vyrobené sedmičkové bavoráky pojíždět po závodě v rámci dokončovacích úkonů samočinně. Konkrétně od prvního nastartování a počátečních zkoušek dojede každé auto bez řidiče 170 m k výstupní kontrole. Nejedná se o klasickou autonomní jízdu; vůz není řízen vlastní senzorikou, ale naopak vnějšími senzory, umístěnými na jeho trase, které kontrolují jeho polohu, směr i rychlost. Systémy od externích startupů Seoul Robotics a Embotech jednak řídí a koordinuje pohyb vozidel, jednak generuje data, užitečná pro ladění vlastní autonomní jízdy.

Flexibilní výrobní linka dokáže produkovat konvenční, plug-in hybridní i čistě elektrická auta podle potřeba klidně v jediné sekvenci

Závod Dingolfing je nejdůležitější z více než 30 závodů BMW po celém světě a zároveň největší v Evropě. Denně vyrobí zhruba 1 600 BMW řad 4, 5, 6, 7 a 8 plus nového iX. Výrobou reprezentativní sedmičkové řady se zároveň zabývá nepřetržitě od jejího debutu v roce 1977 a aby těch sedmiček nebylo málo, ta právě spuštěná je sedmou generací. Celkově už Dingolfing opustilo více než 11 milionů BMW, letos se zároveň očekává prolomení dvoumilionové mety v rámci řady 7.

Technické parametry BMW i7 xDrive60

Kompletní specifikace
Konstrukcesedan, 5 391 × 1 950 × 1 544 mm, 2 640 kg
PohonElektřina, hnaná náprava: 4×4
Výkon400 kW, 544 koní, točivý moment: 745 Nm
Baterie105 kWh (101,7 kWh využitelná kapacita)
Nabíjenírychlonabíjení: 195 kW, palubní: 11 kW, konektory: CCS Combo, Mennekes
SpotřebaKombinovaná: 18,4 kWh / 100 km, dojezd: 625 km
Cena od3 552 900 Kč
Diskuze ke článku
V diskuzi zatím nejsou žádné příspěvky. Přidejte svůj názor jako první.
Přidat názor

Nejživější diskuze