Mistrovství České republiky v ecoRally 2025 je za dveřmi, protože již v pátek odstartuje v Českém Krumlově na Czech New Energies Rallye. Pojďme se ale ještě ohlédnout za tou minulou, kde se obě naše redakční posádky umístily na stupních vítězů.
Začněme pohárem spotřeby PHOENIX CONTACT Česká trophy ve spotřebě v ecoRally 2024. Ten bezkonkurenčně vyhrála posádka mistrů světa, Michal Žďárský – Jakub Nábělek s vozem Hyundai Kona Electric se ziskem 72 bodů. Na druhé příčce se umístila posádka se stejným typem vozu, Tomáš Plesník – David Dočekal, která nasbírala 62,5 bodů. Třetí místo pak obsadila naše redakční posádka Marek Tomíšek – Miroslav Tomíšek, oficiálně s vozem Citroën ë-Berlingo a ziskem 52 bodů. Reálně jsme však, na rozdíl od prvních dvou posádek, auta střídali a 6 soutěží jeli 5 různými vozy. V Krumlově jsme startovali s Enyaqem RS, následovaly dvě soutěže s Berlingem, jedna soutěž s MG4 xPower, jedna soutěž s DS3 E-Tense a sezónu jsme uzavřeli s Volkswagenem ID. Buzz. Citroën ë-Berlingo tedy ve výsledkové listině figuruje proto, že jsme s ním jeli dvě soutěže a získali s ním tedy nejvíce bodů. Konkrétně celkem 20 bodů za dvě třetí místa.
Hodnocení pravidelnosti, PHOENIX CONTACT Česká trophy v ecoRally 2024, vyhrála opět posádka mistrů světa, tedy Michal Žďárský a Jakub Nábělek s elektrickou Konou. Ti získali 78 bodů. Na druhém místě se ale umístila posádka Kryštof Hájek – Jakub Motlík s Peugeotem e-2008 a 56 body na kontě. Třetí místo obsadila opět naše redakční posádka, tentokrát Petr Voimáčka – Martina Vomáčková také s vozem Peugeot e-2008, ovšem některé soutěže jeli i s Peugeotem e-208. Ti nasbírali celkem 35,5 bodů.
ČEZ Mistrovství ČR v ecoRally je hlavní hodnocení
Hlavní hodnocení je ale ČEZ Mistrovství ČR v ecoRally 2024, kde se trestné body z pravidelnosti násobí koeficientem spotřeby a jde tedy o sloučení obou samostatných hodnocení. Tam ovšem pořadí na prvních třech místech bylo stejné jako v hodnocení samotné pravidelnosti, pouze se mírně lišily body. Michal Žďárský a Jakub Nábělek získali 82,5 bodů, Kryštof Hájek a Jakub Motlík 62 bodů a manželé Vomáčkovi 35,5 bodů. Naše druhá posádka, Marek Tomíšek a Miroslav Tomíšek, která se soustředila více na spotřebu, pak měla na celkovém 8. místě na kontě 12 bodů.
Jediným hodnocením, kde naše redakce nebrala bronz, byla Česká Trophy značek v ecoRally. Tam dlouho vedla značka Peugeot, ale v posledních dvou soutěžích zabrala Hyundai a nakonec se 132 body na kontě zvítězila. Peugeot byl druhý se 116,5 body a na třetím místě skončila značka DS s 30 body. Faktem ale je, že i na tomto bronzu se trochu naše redakce podílela, protože jsme k tomuto výsledku přispěli v Hustopečích, kde jsme startovali s vozem DS3 E-Tense, vyhráli hodnocení spotřeby a jeden bod přidali i v celkovém hodnocení.
V letošní sezóně bude naopak více střídat auta posádka manželů Vomáčkových, ovšem pouze v rámci značky Peugeot, takže zdaleka nebudou mít tak velké rozdíly mezi auty, jako my loni. My naopak pojedeme celou sezónu vozem Kia EV3, což je auto, o kterém věříme že bude důstojným soupeřem Konám, které hodnocení spotřeby ovládly loni. První soutěžní zkušenost budeme mít už za týden po Czech New Energies Rallye. Jak tipujete výsledky našich posádek s vozy Kia EV3 a Peugeot e-308?