Volvu se daří i v nesnadných dobách. Má totiž ďábelsky promyšlený plán

Volvu se daří i v nesnadných dobách. Má totiž ďábelsky promyšlený plán
17
  • Navzdoru poklesu domácího trhu prodeje Volva vzrostly
  • Celosvětový prodej meziročně stoupl o 12,4 procenta
  • Automobilka nemá sportovní ambice jako ostatní
  • Její zaměření je na rodinu, udržitelnost a v prvé řadě bezpečí

Automobilky to mají v poslední době hodně těžké a bude to pravděpodobně ještě těžší a těžší. Zatímco dříve stačilo lehce vylepšit stávající auto, malinko změnit grafiku světel a dodat nějaký nový prvek výbavy, dnes jsou potřeba daleko větší investice a nejde jen o často probíraný elektrický pohon. Ten sice vyžaduje počáteční investice, vše je ale tak jednoduché, že náklady půjdou rychle dolů. Změny se týkají především potřeb zákazníků, kteří chtějí mít auta chytrá a neustále spojená s okolním světem. Nesmím vynechat autonomní řízení, carsharing a další podobné služby.

Celá modelová řada Volvo

Být automobilkou neznamená jen dobře vyrábět auta, ale mít zvládnutou komplexní péči o zákazníka. Stále důležitější je komunikace se zákazníkem a udržování dobrých vztahů i po prodeji, protože ruku v ruce s prodejem jdou i služby na internet ve voze, aktualizace mapových podkladů nebo asistence. Překvapivě dobře se daří severské automobilce Volvo, která potvrzuje neustále rostoucí prodeje napříč všemi světovými regiony. V roce 2018 stoupl celosvětový prodej oproti předchozímu roku o 12,4 %. A navzdory současnému poklesu domácího trhu včetně prémiového segmentu vzrostly prodeje vozů Volvo v ČR za posledních osm měsíců o 10 %.

Automobilka přitom byla ještě ne tak dávno na pokraji bankrotu. Nyní ale chytila nový dech, což je nejen skvělým designem nových modelů, ale také zcela odlišnou strategií. Volvo nepotřebuje za každou cenu to nejvíc sportovní auto. Hraje na rodinnou notu, proto v produktových materiálech najdete spíš bezpečnost a péči o rodinu a v příslušenství jsou držáky na kola na rozdíl od sportovních spoilerů.

Volvo první tříbodový pás
Volvo jako první uvedlo tříbodový pás

Zejména protože zákazníky Volva netáhne řidičský požitek za volantem, nemusí se automobilka bát témat, jako je elektrifikace, konektivita nebo autonomní řízení. Naopak jdou tyto termíny automobilce na ruku a pomáhají vizi o bezpečnosti a udržitelnosti. Volvo si stanovilo za cíl, aby v roce 2025 tvořila polovinu prodaných vozů značky elektrická auta a našlápnuto má parádně. Už od letošního roku každý nový model disponuje elektrifikovanou motorizací, a to mild hybrid i plug-in hybrid. První sériově vyráběný elektromobil Volva se představil 16. října, jde o nové Volvo XC40.

Součástí vize pro rok 2025 je i autonomní řízení. Zrovna minulý víkend jsem jel po dálnici v novém Volvu V60 (na jehož test se můžete těšit) a systém ProPilot je v autonomním řízení skutečně na špici. Do roku 2025 by mělo být 30 % prodaných aut značky autonomních, je ale otázka, co je tím konkrétně myšleno. Budoucnost Volva nám trochu přiblížil koncept elektrického modelu 360c, jenž chce být do budoucna konkurentem například pro krátké lety.

Koncept Volva 360c

Společnosti nejsou cizí ani nové způsoby mobility a vlastnictví vozidel, které zahrnují i sdílenou jízdu a další služby vybudované na základě uzpůsobení konkrétním potřebám zákazníka. Do takového byznysu ale dnes musí jít téměř každá automobilka. Co ale nedělá každá automobilka, je sdílení dat ohledně nehod a bezpečnosti celému světu. V rámci iniciativy E.V.A. (Equal Vehicles for All) zpřístupňuje veřejnosti ve své virtuální knihovně dokumenty z desetiletí výzkumu svého bezpečnostního týmu. Jde o data z posledních desetiletí z reálných nehod a od reálných lidí. Cílem je maximální možná bezpečnost pro všechny.

Živoucí hráze Volvo

Volvo se jednoduše stalo „dobrákem“ automobilového průmyslu a na své image velmi důkladně pracuje. Zmínit můžu například živoucí mořskou hráz, kterou vytvořilo v Sydney. Tvoří ji unikátní betonové dlaždice, jejichž design vznikl na 3D tiskárnách. Dlaždice jsou vyztuženy 100% recyklovanými plastovými vlákny a jsou připevněny k plochému povrchu stávající hráze v přístavu Sydney jako velká podvodní skládačka vytvářející umělý porost původních mangrovových kořenů, který by měl postupně poskytnout nový domov živým čističům. Dobře se Volvo podle všeho stará nejen o životní prostředí ale také o své zaměstnance. Rodič, jenž je zaměstnán u Volva, může zůstat až šest měsíců doma i se svým partnerem, jenž je na „státní“ mateřské či rodičovské dovolené, a pobírat přitom během péče 80 procent své základní mzdy.

Diskuze ke článku
Honza
Jednou volvo, navždy volvo
Petr
Volvo už mají několik let koupené Číňané.Taky ta kvalita tomu odpovídá.Porovnat Volvo z roku 2005 a z roku 2019 je rozdíl jako prase.Taky tyto auta kupují jen ti lidé,kteří autům vůbec nerozumí a jediným kritériem je bezpečné auto.
Automobilka Geely, ktera vlastni Volvo, je na pokraji bankrotu. K cemu je tento reklamni, nic nerikajici, clanek??
Ivo
maximálně dvoulitr, toť vskutku ďábelský plán :-)))

Načíst všechny komentáře

Přidat názor

Nechcete být anonymní? Přihlašte se

Nejživější diskuze