Volvo představilo nový tahač na bioplyn. Má přispět ke snižování emisí

3
Volvo představilo nový tahač na bioplyn. Má přispět ke snižování emisí
Fotografie: Volvo Trucks
  • Výkon tahačů Volvo FH a FM nově dosahuje 500 koní
  • Nový motor na bioplyn je o 4 % úspornější ve srovnání s klasickou naftovou jednotkou
  • V Evropě je zatím 600 čerpacích stanic na bioplyn

Společnost Volvo Trucks nyní uvádí na trh nový, výkonnější tahač, který může jezdit na zkapalněný bioplyn. Tahač může provádět náročné úkoly při přepravě na dlouhé vzdálenosti a zároveň snížit celkové emise CO2. Před pěti lety společnost Volvo Trucks uvedla na trh svá první nákladní vozidla, která mohou jezdit na zkapalněný bioplyn, často nazývaný bio-LNG, což je obnovitelné palivo, které lze vyrobit z mnoha druhů organického odpadu, včetně zbytků potravin. Palivo může snížit emise CO2 až o 100 %. „Bioplyn je skvělým doplňkem k elektrické přepravě, pomáhá dopravcům s jejich ambicemi v oblasti udržitelnosti a zaměřuje se na klimaticky neutrální přepravu,“ říká Daniel Bergstrand, produktový manažer pro nákladní vozidla na plyn ve společnosti Volvo Trucks.

Nákladní vozidla s plynovým pohonem Volvo FH a FM dosahují výkonu 500 koní, čímž doplní již dostupné výkonnostní varianty motorů s výkonem 420 a 460 koní. Plynové motory také procházejí zásadními technickými vylepšeními, díky nimž jsou až o 4 % úspornější, což spolu s novou o 10 % větší nádrží na plyn přispívá k delšímu dojezdu. „Naše efektivní nákladní vozidla na plynový pohon mají výkon srovnatelný s jejich dieselovými protějšky. Tankování je téměř stejně rychlé jako u naftových nákladních vozidel a rostoucí síť více než 600 čerpacích stanic pro bio-LNG i LNG v Evropě činí nové tahače ideálními pro dálkovou přepravu,“ vysvětluje dále Bergstrand.

Žádné jediné řešení nemůže vyřešit změnu klimatu

Posílená řada na plynový pohon dobře zapadá do strategického plánu společnosti Volvo Trucks ve třech směrech k dosažení nulových emisí: akumulátorová elektrická nákladní vozidla, nákladní vozidla s palivovými články a spalovacím motorem, která využívají obnovitelná paliva, jako je bioplyn, HVO nebo dokonce zelený vodík. „Je potřeba několik technických řešení, protože dostupnost energetické a palivové infrastruktury se mezi zeměmi a regiony značně liší a také proto, že požadavky na každý dopravní úkol se mohou lišit,“ komentuje celou věc Bergstrand.

Masivní plány na nahrazení fosilního LNG, bio-LNG v Evropě

Očekává se, že evropská produkce bio-LNG rychle poroste a odkloní se od využívání fosilního LNG. Evropská komise předložila plán nazvaný REPower EU, kde se zaměřuje na vytvoření výrazně zvýšené domácí výrobní kapacity pro různé druhy energie. Plánem je do roku 2030 desetkrát zvýšit roční produkci bioplynu a toto odvětví již zahájilo fázi rychlého růstu. Také mimo Evropu se dostává potenciál bio-LNG do popředí zájmu. Co se týče techniky tahačů, jejich motory byly kompletně modernizovány a bylo dosaženo zvýšené účinnosti díky novým vstřikovačům a pístům se sníženým třením společně s novým turbem, variabilním olejovým čerpadlem a ventilací klikové hřídele, která zpracovává nefiltrovaný olej.

Diskuze ke článku
Denys Khanzhyiev
Denys Khanzhyiev
"Nový motor na bioplyn je o 4 % úspornější ve srovnání s klasickou benzínovou jednotkou"
Ve srovnani z cim, prosim? Klasicke tahace jsou prece na naftu.
Stanislav Vondraš
Stanislav Vondraš
A řidič bude povinně obědvat hrách a fazoli.

Načíst všechny komentáře

Přidat názor

Nejživější diskuze