😢Vypněte si prosím blokování reklam na našem webu.
Náš web je závislý na reklamě. Bez příjmů z reklamy pro vás nemůžeme připravovat články ani videa. Ve vašem prohlížeči máte ale reklamy blokovány.

FlixBus začíná nasazovat první autobusy s pohonem na LNG. Jde o Scanie Irizar i6

1
FlixBus začíná nasazovat první autobusy s pohonem na LNG. Jde o Scanie Irizar i6
Fotografie: Flix
  • Autobusy již jezdí v běžném italském provozu
  • Firma Flix chce do roku 2040 dosáhnout uhlíkové neutrality v rámci Evropy
  • Model i6s, který je základem nového autobusu, patří stále k nejekologičtějším modelům značky Scania

Společnost Flix rozšiřuje svou flotilu o nové autobusy značky Scania. Jedná se o model Irizar i6, který využívá ke svému pohonu LNG. Flix o všem informoval skrze tiskovou zprávu a experimentální provoz s cílem snížit závislost na naftě a přiblížit se k cíli uhlíkové neutrality začal na italských linkách FlixBusu již tento měsíc. Čtveřice autobusů Irizar i6 s novými motory Scania na LNG obsluhuje více než 30 italských měst na trasách od severu k jihu země. FlixBus chce výrazně snížit emise CO2 s využitím pokročilých technologií, které umožňují střídavé používání LNG a Bio-LNG. Cílem je usnadnit přechod na udržitelnější paliva a postupně zvyšovat podíl Bio-LNG v palivovém mixu. V případě autobusů poháněných výhradně Bio-LNG by v budoucnu mohlo dojít ke snížení uhlíkové stopy provozu až o 90 %.

„Chceme nabídnout všem možnost cestovat udržitelně, zajistit efektivní služby a motivovat lidi k využívání hromadné dopravy. Spojení naší rozsáhlé sítě se špičkovými technologiemi společností Irizar a Scania nám pomůže tento cíl lépe naplnit. Doufáme také, že tento přechod k ekologické dopravě podpoří veřejná správa pobídkami na obnovu vozového parku a rozvoj potřebné infrastruktury,“ uvedl Cesare Neglia, generální ředitel FlixBus Italia. Modernizace vozového parku je klíčovým prvkem strategie skupiny Flix, jejímž cílem je dosáhnout uhlíkové neutrality do roku 2040 v Evropě a do roku 2050 celosvětově. Stejně jako Scania měří i Flix svůj pokrok ve snižování emisí skleníkových plynů podle vědecky ověřených standardů v rámci iniciativy Science Based Targets.

Scania Irizar i6s byla uvedena na trh v roce 2022 a stále je nejekologičtějším vozem španělského výrobce. Ve srovnání s předchozími modely slibuje až o 13 % nižší spotřebu a emise. Podvozek od Scanie zajišťuje spolehlivost a díky své modularitě a dokonalé integraci s karoserií nabízí cestujícím nejvyšší bezpečnostní standardy. „Stavíme do středu pozornosti člověka a jeho potřeby. Autobusová doprava hraje klíčovou roli v italském cestovním ruchu. Chceme a musíme nabízet takové dopravní řešení, které bude šetrné k životnímu prostředí a zároveň komfortní pro cestující. Scania proto nadále investuje do vývoje stále účinnějších a bezpečnějších systémů,“ řekl Enrique Enrich, prezident a generální ředitel Scania Italia. „Jsme hrdí na spolupráci s předními společnostmi jako FlixBus a Scania při vývoji stále pokročilejších řešení,“ dodal Antonio Bornacci, generální ředitel Irizar Italia.

Nové autobusy nabízejí maximální pohodlí a bezpečnost pro řidiče i cestující. Mezi jejich přednosti patří například to, že v kabině je mnohem kvalitnější vzduch. Může za to inovativní systém chytré klimatizace. V rámci co nejlepšího jízdního komfortu se pak hodí nižší hlučnost a vibrace. Pro všechny čtyři nové autobusy bude zajištěn kompletní servis v rámci asistenčních služeb Irizar a servisní smlouvy „FULL“ od společnosti Scania. Díky službě Services 360 budou mít provozovatelé zajištěnou rychlou a odbornou pomoc v celé síti autorizovaných servisů Scania po celé zemi.

Diskuze ke článku
Jan Jakubík
Jan Jakubík
Naposledy upraveno: 18. 2. 09:46
Mně je LNG milé, sám mám auto na LPG. Podle mě je to dobrá alternativa, která může zastat ty místa, kam se BEV v příštích 10 letech třeba nedostane, třeba jako je dálková doprava autobusem nebo případně dálková kamionová doprava, kde budeme mít dřív dobrý BEV tahač než použitelnou dálniční síť pro nabíjení takových dálkových tahačů.

Načíst všechny komentáře

Přidat názor

Nejživější diskuze