Londýnský start-up Volta Trucks, který vyvíjel 16tunový náklaďák Volta Zero pro logistiku poslední míle v městských aglomeracích, v minulém měsíci vyhlásil pro mnohé překvapivě bankrot. Nyní se však podle arenaev.com objevil potenciální zachránce v podobě hedgeového fondu Luxor Capital Group.
Safer, quieter, cleaner and kinder 🍃
— Volta Trucks (@TrucksVolta) July 11, 2023
Introducing the all-electric, human-centric Volta Zero.
Watch the full video here 👉 https://t.co/fYEwcszAUI#VoltaSoul #DrivenBySoul #SoulfulTruck #SustainableTruck #ElectricTruck #VoltaZero #SoulfulTruck #TruckWithASoul pic.twitter.com/9dETUtan01
Ambice společnosti Volta, která byla založena teprve v roce 2019, rychle přesáhly Evropu a plánovala expanzi i do Spojených států. S příchodem roku 2023 se pak zdálo, že by letos mohla konečně začít nabízet svůj produkt na evropském trhu. V dubnu firma zahájila sériovou výrobu v Rakousku, přičemž první dodávky byly naplánovány už na třetí čtvrtletí tohoto roku. O to více překvapilo oznámení bankrotu, za nějž údajně může i ukončení podnikání jejího dodavatele baterií – švédské Proterry.
Nasvědčuje tomu minimálně vyjádření zástupců Volta Trucks: „Nedávná zpráva, že náš dodavatel baterií (Proterra) vyhlásil bankrot, měla významný dopad na naše výrobní plány a snížila objem vozidel, jejichž výrobu jsme předpokládali. Nejistota s naším dodavatelem baterií také negativně ovlivnila naši schopnost získat dostatečný kapitál v již tak náročném prostředí.“ Už se tak zdálo, že s firmou bude definitivní konec, jenomže pak se do hry vložila skupina Luxor Capital Group, jež vlastnila významný podíl ve společnosti Volta Trucks a je současně i jedním z jejích věřitelů.
Podle zpráv Sky News je v současné době Luxor Capital Group v závěrečné fázi jednání o převzetí start-upu Volta Trucks, aby zajistila pokračování jeho činnosti. Pokud se dohoda uskuteční, mohla by zachránit stovky pracovních míst ve Velké Británii, kde Volta působí především. Před vyhlášením úpadku zaměstnávala jen ve Spojeném království přibližně 600 lidí, dalších 250 pak na jiných místech, například ve svém švédském sídle a v kancelářích v Paříži.