Volta Trucks představil funkční šasi pro 16tunový náklaďák Volta Zero

Volta Trucks představil funkční šasi pro 16tunový náklaďák Volta Zero
Fotografie: Volta Trucks
  • Před dvěma lety založený startup představil funkční šasi
  • Ještě letos by měla vyjet pilotní předsérie
  • Výroba má začít koncem roku 2022

Britský startup Volta Trucks, založený v roce 2019, sice dosud nevyrobil jediné vozidlo, avšak už stačil založit pobočky ve Švédsku a Francii. Zabývá se i servisem elektrických nákladních vozidel, nicméně jejich výroba má být hlavním oborem. Aktuálně finišuje vývoj vlastního 16tunového modelu Volta Zero, určeného pro logistiku poslední míle v městských aglomeracích. Ten zaujal netradičně řešenou, bohatě prosklenou kabinou s řidičem sedícím uprostřed, což mimo jiné eliminuje starosti s výrobou levostranné a pravostranné verze. Měl by se na trhu objevit napřesrok, přesto společnost již eviduje objednávky, dalece převyšující původně plánovanou výrobní kapacitu dva tisíce vozidel ročně. Díky tomu Volta Trucks oznámila podle electrek.co letos v květnu urychlení expanze veškerých svých aktivit a také rozšíření nabídky o další tři verze Volty Zero.

Aktuálně společnost oznámila, že hlavní úsilí napřela na urychlené dokončení „šestnáctituny“ Volta Zero a zahájení výroby v souladu s původními plány v roce 2022. A také zveřejnila obrázky finální verze šasi, osazeného definitivními komponenty pro sériovou výrobu. Záběry Volty v pohybu jsme sice viděli už loni, avšak šlo o demonstrační prototyp s provizorním technickým řešením. Aktuálně tedy vidíme zadní nápravu typu eAxle od společnosti Meritor, zásadně zjednodušující přenos síly. Odpadá totiž kardanová hřídel, elektromotor je za cenu mírného zvýšení neodpružené hmotnosti usazen přímo na diferenciálu tuhé poháněné osy. Součástí tohoto řešení je i volitelná dvoustupňová převodovka, dále zvyšující efektivitu. Volta Zero bude vůbec prvním evropským nákladním autem s tímto řešením, dosavadní velké užitkové modely prostě nahrazovaly spalovací motory a převodovky v jinak nezměněném hnacím řetězci elektromotorem. Další důležitou výhodou tohoto řešení je, že uprostřed rámu je více místa pro baterie. Ty budou pro změnu pocházet od společnosti Proterra. Jejich specifikace zatím firma nezveřejnila.

Meritor eAxle
Hnací náprava eAxle integruje elektromotor a volitelnou dvoustupňovou převodovku přímo do tělesa diferenciálu

Volta plánuje ještě letos vyrobit pilotní sérii vozidel a zahájit důkladné testování, které by mělo přinést dostatek poznatků k zahájení zákaznické produkce koncem roku 2022. Jde o obdivuhodný výkon, protože společnost existuje o něco málo více než dva roky, vznik demonstračního prototypu trval méně než 12 měsíců a od nynějška za rok a půl už by měla běžet definitivní sériová produkce. Souběžně budou probíhat práce na dalších třech variantách pro rok 2025. Tento příběh pozoruhodného úsilí budeme sledovat i nadále.

Diskuze ke článku
V diskuzi zatím nejsou žádné příspěvky. Přidejte svůj názor jako první.
Přidat názor

Nejživější diskuze