I když je Volvo v elektromobilitě v posledních letech velice aktivní, v Evropě stále prodává jediný elektromobil, byť ve dvou karosářských verzích a pod dvěma různými názvy XC40 a C40. Sice už oficiálně uvedlo i vlajkovou loď EX90, avšak prémiová konkurence začíná v uvádění nových modelů získávat povážlivý náskok. Proto se automobilka vlastněná z 82 % čínským koncernem Geely podle Reuters odhodlala k radikálnímu kroku. Během následujících tří let změní všechny své základní modely v elektromobily.
Neznamená to, že by už za tři roky přestala kompletně vyrábět spalovací motory, nicméně na některých trzích, například australském, s jejich prodejem definitivně přestane. Zbytek světa pak bude mít na nákup spalovacího Volva ještě čtyři roky, v přelomovém roce 2030 Volvo skončí se spalováním fosilních paliv definitivně. Veškeré aktivity ohledně spalovacích a hybridních pohonů ostatně odprodalo mateřské společnosti Geely. Ta je spojí s obdobným porftóliem vykoupeným od Renaultu, a vytvoří tak novou společnost zaměřenou na spalovací a hybridní pohony, do níž lákají ke kapitálovému vstupu arabskou olejářskou společnost Saudi Aramco.
Jako čistě bateriové elektromobily se tedy během následujících tří let představí jak sedany S60 a S90, tak SUV XC40, XC60 i XC90 (to už se představilo jako EX90). Tím to ale nekončí; hlavně kvůli posílení značky na asijském trhu vznikne i čistě elektrické, velké MPV postavené na základech nedávno představeného druhého modelu uměle vytvořené prémiové značky Zeekr jménem 009. Nové velkoprostorové Volvo údajně nebude mít ambice zamířit do Evropy, proto odloží tradiční decentně chladnou stylistiku a oblékne mnohem emotivnější design.
Další změnou, která příliš nepotěší tradicionalisty, je zahájení postupného přesunu vývojových kapacit Volva do Šanghaje, a to navzdory nedávnému otevření technologického centra ve Stockholmu. V Číně už byl za tím účelem posílen designérský tým.