Volvo on Demand učí Švédy jezdit sdílenými auty. Velice úspěšně

Volvo on Demand učí Švédy jezdit sdílenými auty. Velice úspěšně
Fotografie: Volvo Cars
  • Značka sdílené mobility společnosti Volvo už má 250 000 zákazníků a téměř milion jízd
  • Služba už se nebude jmenovat M, ale Volvo on Demand
  • Má ambice rozšířit se i do zahraničí

Podle externí analýzy nahradí ve švédských městech jeden sdílený dopravní prostředek až devět soukromých automobilů, což odpovídá ročnímu snížení produkce CO2 o více než 16 tisíc tun. Zákazníkům dokáže ušetřit čas i peníze a zároveň uvolní místo ve městech, které dosud zabírají parkující soukromé automobily. Proto začalo Volvo nabízet v roce 2019 tuto službu pod názvem M. Funguje prostřednictvím mobilní aplikace a je řízena umělou inteligencí, která umožňuje pokročilou předpověď poptávky a optimalizaci nabídky. Součástí služby jsou hybridní modely Volvo XC40, V60 a XC90 a také elektromobily XC40 Recharge a Polestar 2. V nabídce je rovněž V60 s tažným zařízením.

Pro podporu identity se služba nyní přejmenovává na Volvo on Demand a zároveň chystá nové produkty. Měla by se také stát součástí kmenové nabídky společnosti Volvo Cars. Aktuálně je k dispozici ve Stockholmu, Uppsale, Göteborgu, Malmö, Lundu, Helsingborgu a Linköpingu. Auta se vracejí na stejné místo, kde byla vyzvednuta. S vozy je možné jezdit volně po Skandinávii a Dánsku, do jiných zemí po dohodě. Možné je převážet i zvířata pomocí nepropustné schráně. V plánu je rovněž rozšířit tuto službu za hranice Švédska a pomoci automobilce stát se do roku 2040 plně cirkulárním podnikem.

Diskuze ke článku
V diskuzi zatím nejsou žádné příspěvky. Přidejte svůj názor jako první.
Přidat názor

Nejživější diskuze