Volvo předbíhá zbytek světa. Jako první začíná vyrábět těžké elektrokamiony

14
Volvo předbíhá zbytek světa. Jako první začíná vyrábět těžké elektrokamiony
Fotografie: Volvo Trucks
  • Volvo jako vůbec první zahájí sériovou výrobu 44tunových kamionů
  • Jedná se o řady FH, FM a FMX, které tvoří dvě třetiny prodejů výrobce
  • Volvo tak nabízí už šest elektrických modelů, což je aktuálně nejvíce

Sériová výroba elektrických vlajkových lodí Volvo Trucks začne v závodě Tuve v Göteborgu, na stejných linkách s ekvivalentními spalovacími modely. To zajistí potřebnou efektivitu i flexibilitu výroby. Napřesrok se přidá i závod v belgickém Gentu, kde se otevře i zcela nová montovna baterií pro nákladní vozy Volvo. Poptávka po elektrických nákladních vozidlech totiž na řadě trhů rychle roste a vozidla z portfolia Volvo Trucks by už dnes dokázala pokrýt zhruba 45 % veškerých současných přepravních potřeb v Evropě. Právě tolik zboží totiž urazí vzdálenost menší než 300 km. Švédský výrobce se tak stane vůbec první značkou na světě, pod níž vyrazí na silnici sériová elektrická nákladní vozidla nejtěžších kategorií.

Volvo již prodalo kolem 2 600 elektrických užitkových vozidel, z toho tisíc těžkých. Do roku 2030 plánuje prodávat minimálně 50 % vozidel s plně elektrickým pohonem. Aktuálně nabízí již šest modelových řad, od středně těžkých rozvážkových přes komunální, stavební a pracovní až po těžké dálkové podvozky a tahače.

Diskuze ke článku
Jiri Jelinek
Jiri Jelinek
Dejme tomu, že skutečně stačí 45% zboží urazit do 300km. Ale silně pochybuji, že to stačí smysluplné denní využití kamionu.
"Společnost Volvo Trucks při představení FM Electric uvedla, že s výkonem 250 kW by nové nákladní vozy řady FH, FM a FMX Electric měly být připraveny k provozu za 2,5 hodiny."
Oněch 300km pojede minimálně 3.5-4h, pak 2.5 hodiny dobíjení..A to se "vyplatí", samozřejmě včetně převážení tun baterií sem a tam. .
Nemluvě o tom, že "učůrávání" z vysokého dobíjecího výkonu těchto tahačů i při vysokých procentech SOC ( viz fdrive "jakym-vykonem-se-nabiji-volvo-fm-electric-osobaky-mu-mohou-jen-tise-zavidet-9159") znamená jediné - při dobíjení je překračováno optimální konečné nabíjecí napětí článků z hlediska životnosti a to se časem projeví. Jiným způsobem tohoto docílit nelze, to z nabíjecích charakteristik li-ion článku vidí každý jen trošku poučený jedinec.
Peter Brecík
Peter Brecík
Až jich prodá 10, slovy DESET, tak uvěřím. Jinak je to jasný článek novinářského presstituta. Napsaný pro hlupáčky. Chybí tam - kdy vyjede první "tahač" z linky.
Honza Fousek
Honza Fousek
A já myslel, že se tak hlídá přetěžování kamionů, aby neničili asfalt. A tenhle má prázdnej váhu jako normální kamion naloženej. To aby jim postavili speciální silnice. A navíc takovej kamion když to neubrzdí v koloně, tak sešrotuje, a zabije všechy v autech před sebou. Super nápad.
Martin Lacina
Martin Lacina
Naposledy upraveno: 16. 9. 17:21
Koukam, ze je to tu samej odbornik na elektromobilitu. Asi jako kdyz zacinali jezdit na baterky prvni osobaky.
To mel taky kazdej Franta Voprsalek plnou pusu reci jak je to tezky, nikam to nedojede, hrozne dlouho se to nabiji a stejne to bude mit po chvili v haji baterky... :-D
Jak zpiva v jedne pisni Mnaga a Zdorp “oni to nevzdali, sedi a kecaji dal”.

Načíst všechny komentáře

Přidat názor

Nejživější diskuze