Sériová výroba elektrických vlajkových lodí Volvo Trucks začne v závodě Tuve v Göteborgu, na stejných linkách s ekvivalentními spalovacími modely. To zajistí potřebnou efektivitu i flexibilitu výroby. Napřesrok se přidá i závod v belgickém Gentu, kde se otevře i zcela nová montovna baterií pro nákladní vozy Volvo. Poptávka po elektrických nákladních vozidlech totiž na řadě trhů rychle roste a vozidla z portfolia Volvo Trucks by už dnes dokázala pokrýt zhruba 45 % veškerých současných přepravních potřeb v Evropě. Právě tolik zboží totiž urazí vzdálenost menší než 300 km. Švédský výrobce se tak stane vůbec první značkou na světě, pod níž vyrazí na silnici sériová elektrická nákladní vozidla nejtěžších kategorií.
Volvo již prodalo kolem 2 600 elektrických užitkových vozidel, z toho tisíc těžkých. Do roku 2030 plánuje prodávat minimálně 50 % vozidel s plně elektrickým pohonem. Aktuálně nabízí již šest modelových řad, od středně těžkých rozvážkových přes komunální, stavební a pracovní až po těžké dálkové podvozky a tahače.
"Společnost Volvo Trucks při představení FM Electric uvedla, že s výkonem 250 kW by nové nákladní vozy řady FH, FM a FMX Electric měly být připraveny k provozu za 2,5 hodiny."
Oněch 300km pojede minimálně 3.5-4h, pak 2.5 hodiny dobíjení..A to se "vyplatí", samozřejmě včetně převážení tun baterií sem a tam. .
Nemluvě o tom, že "učůrávání" z vysokého dobíjecího výkonu těchto tahačů i při vysokých procentech SOC ( viz fdrive "jakym-vykonem-se-nabiji-volvo-fm-electric-osobaky-mu-mohou-jen-tise-zavidet-9159") znamená jediné - při dobíjení je překračováno optimální konečné nabíjecí napětí článků z hlediska životnosti a to se časem projeví. Jiným způsobem tohoto docílit nelze, to z nabíjecích charakteristik li-ion článku vidí každý jen trošku poučený jedinec.
To mel taky kazdej Franta Voprsalek plnou pusu reci jak je to tezky, nikam to nedojede, hrozne dlouho se to nabiji a stejne to bude mit po chvili v haji baterky... :-D
Jak zpiva v jedne pisni Mnaga a Zdorp “oni to nevzdali, sedi a kecaji dal”.