Další elektrická vozba v Česku. Špeditér Gebrüder Weiss otestoval elektrokamion

1
Další elektrická vozba v Česku. Špeditér Gebrüder Weiss otestoval elektrokamion
Fotografie: Gebrüder Weiss
  • Elektrické kamiony dávají největší smysl v logistických přetazích mezi distribučními centry
  • Proto si jeden takový otestovala i společnost Gebrüder Weiss, velký hráč našeho trhu

Blížící se požadavky na uhlíkovou neutralitu nutí testovat bezemisní řešení i špeditéry. I v Česku působící mezinárodní firma Gebrüder Weiss proto již v některých evropských zemích provozuje elektrická či vodíková rozvážková vozidla od těžkých tahačů po lehké tříkolky pro poslední míli. Dodávky a středně velká nákladní auta na elektřinu jsou už v provozu ve Vídni, v Maďarsku a Chorvatsku, ve Švýcarsku už přes dva roky pendluje vodíkový náklaďák a další tři takové se chystají do Německa. V Rakousku a Chorvatsku už zase znají zmíněné lehké tříkolky.

Nyní přišlo na řadu Česko, kde se odehrál týdenní test elektrického tahače Volvo FM s dojezdem až 300 km. Ten na 1 000km trase vozil soupravu o celkové hmotnosti 44 tun, s níž si díky 12rychlostní převodovce snadno poradil i v kopcovitém terénu. Společnost se bohužel nepodělila o spotřebu na trase, která nás zajímá nejvíc, ale dozvěděli jsme se, že tahač rekuperoval celkem 14,8 % jízdního času, zachránil tak celkem 341 kWh energie k dalšímu použití. Proti konvenčnímu tahači se spotřebou 32 l/100 km se ušetřilo 841 kilogramů CO2.

Diskuze ke článku
Jirka Bouma
Jirka Bouma
No tak takový kamion mít, který může jenom kolem komína, tak tomu se říká pokrok v roce 2023. Totální nesmysl, který je úplně o ničem ! Ty emise co onen kamion ušetřil prolítlo komínem v elektrárně.......Naprostý nesmysl provozovat taková auta.....

Načíst všechny komentáře

Přidat názor

Nejživější diskuze