Volvo C40 Recharge pohledem výherce zápůjčky z ankety Elektromobil Roku 2022

1
Volvo C40 Recharge pohledem výherce zápůjčky z ankety Elektromobil Roku 2022
Fotografie: Filip Hrubý, Elektromobil Roku 2022
  • V rámci ankety Elektromobil Roku 2022 powered by PRE proběhla soutěž o zápůjčky elektromobilů
  • Zápůjčku elektromobilu Volvo C40 Recharge vyhrál Filip Hrubý
  • Sepsal zajímavé hodnocení pohledem člověka, který s elektromobily nemá zkušenosti

Naše redakční testy elektromobilů jsou z pohledu zkušených uživatelů elektromobilů, kteří v nich najezdili desítky tisíc kilometrů a zvykli si na určité odlišnosti. Je ale zajímavé se na elektromobilitu podívat z pohledu člověka, který s elektromobily nemá tolik zkušeností. Jak ale přesednutí do elektromobilu vnímá uživatel běžného auta, který jen krátce řídil několik elektromobilů? Koupil by si elektromobil jako své příští auto? To nám přiblížil pan Filip Hrubý, který vyhrál víkendovou zápůjčku elektromobilu Volvo C40 Recharge v naší anketě Elektromobil Roku 2022. Ale je potřeba dodat, že pan Hrubý patří k nejzkušenějším elektromobilistům mezi výherci naší ankety.

Technické parametry Volvo EC40 (2021) Recharge Single

Kompletní specifikace
KonstrukceSUV, 4 431 × 1 850 × 1 582 mm, 2 185 kg
PohonElektřina, hnaná náprava: přední
Výkon170 kW, 231 koní, točivý moment: 330 Nm
Baterie69 kWh (67 kWh využitelná kapacita)
Nabíjenírychlonabíjení: 150 kW, palubní: 11 kW, konektory: CCS Combo, Mennekes
SpotřebaKombinovaná: 18,2 kWh / 100 km, dojezd: 434 km
Cena od1 289 000 Kč

Zkušenosti s vozem Volvo C40 Recharge během víkendové zápůjčky, Filip Hrubý:

Přiznám se že toto není má první zkušenost s elektromobilem. Pokud správně počítám, tak je to již celkově vzato 6. elektrické vozidlo, které jsem měl tu možnost řídit. Předchozí vozy chronologicky: BMW i3s, Hyundai Kona Electric, Hyundai Ioniq 5, Tesla Model 3 a Model Y Performance. Takže opravdu jsem byl zvědav na tento vůz.

Na víkend jsme vyrazili s mým dlouholetým kamarádem, který už nějaký ten rok sedlá Teslu Model 3. A zajímalo mě, jak si Volvo povede oproti Tesle. Musím se přiznat, že už první usednutí do vozu ve mě vyvolalo pocit, jako bych si sedl do pohodlného křesla v nějakém luxusním hotelu. Ergonomie vozu a všudypřítomné vychytané odkládací prostory potěší každého řidiče. Stejně jako pohled vzhůru skrze obrovské panoramatické okno. Obrazovka na středovém panelu není přehnaně veliká a naštěstí ne všechno ovládání je na ní. Zůstaly zachovány i klasické ovladače, a tak člověk nemusí vše ovládat skrze obrazovku. Vozidlo využívá Android Automotive, takže jako v telefonu si můžete instalovat zajímavé aplikace.

S výkonem 231 koní nejede špatně

Co musím pochválit, je zobrazení navigace v kapličce přístrojů, kdy člověk se nemusí dívat stranou. Je to v mých očích taková alternativa head-up displeje, ale lépe čitelná. Co se týče výkonu, vozidlo disponuje 170 kW, což je nějakých 231 koní a nejede špatně. Slibuje nějakých 380 km teoretického dojezdu. Realita bude hodně záležet na používání vozu. Na dálnici se spotřeba držela okolo 20 až 21 kWh/100 km, zatímco na okresních silnicích se dalo jezdit i za 18 kWh na 100 km.

Na dálnici člověk ocení Pilot Assist, je to takový Autopilot od Volva. Nejede vůbec zle, ale někdy se „lekne“ a auto má tendenci trhnout volantem na jednu či druhou stranu. Takže nikdy nesundávat ruce z volantu, i když je tato funkce zapnutá. Další vychytávkou, kterou Volvo má, je čtení dopravních značek. Musím se přiznat, že je čte opravdu dobře. Co ale není tak úplně vychytané, je to, že pokud není omezení ukončeno rušící značkou nebo jinou rychlostní cedulí, na displeji vám stále svítí poslední přečtená značka. Bylo mi řečeno, že toto by měl řešit další update softwaru. Tak doufejme, že se podaří tento neduh vyřešit a provázat čtení značek a Google Mapy.

Volvo C40 Recharge nabídne zábavu, pohodlí i bezpečí

Celkově je řízení Volva zábava a pokud si člověk zrovna neužívá poslech hudby, tak jej vůz odmění tichým provozem. Tak, jak je to u elektromobilů zvykem, ačkoliv Volvo to posouvá na ještě trochu vyšší úroveň. Co se týče víkendu, tak se mi podařilo najet necelých 900 kilometrů. Nabíjel jsem celkově třikrát. Maximální rychlost nabíjení je okolo 130 kW, takže z 18 % na 85 % se to dařilo okolo 30 minut.

Jedna zajímavost je, že Volvo má nabíjecí port na levé straně. Některé nabíječky jsou tak nešťastně řešené (pokud se k nim necouvá), že se k nim připojí jen ti, co mají port napravo (Škoda, VW atd.). Takže člověk musí občas improvizovat a postavit to „na prasáka“, aby mu kabel vyšel. Celkově vzato, za mě je Volvo C40 Recharge nádherný vůz, který skvěle jede a rozmazluje svou posádku pohodlím. Stejně jako obstojí s bezpečností tak, jak jsou lidé u Volva zvyklí. Osobně nevím, jaké značky bude můj další vůz, ale už nyní vím, že bude elektrický.

PRE - generální partner ankety Elektromobil Roku 2022

Anketa Elektromobil Roku 2022 Powered by PRE proběhla ve spolupráci s generálním partnerem PRE, partnerem Allianz a s podporou Asociace pro elektromobilitu České republiky.

Allianz - partner ankety Elektromobil Roku 2022
Diskuze ke článku
Josef L
Josef L
Spotřeba je dost podhodnocená, běžně s tím jezdí lidé po dálnici kolem 24 kWh/100 km a to v létě, v chladu kolem nuly klidně za 29 kWh/100 km. Není se co divit, C40 má velmi vysoký cx koeficient odporu vzduchu tedy 0,329 a je tedy prakticky na konci tabulky aut, horší má už jen Kia Soul a Jeep Avenger.

Načíst všechny komentáře

Přidat názor

Nejživější diskuze