Společnost Volvo Cars nadále staví svůj marketing na špičkové bezpečnosti svých výrobků. Již v dohledné době chce nabízet auta, schopná zabránit všem smrtelným nehodám a většině jakýchkoliv kolizí. Proto rozsáhle investovala do systémové podpory a vyvinula pokrokový hardware i software, který by měl radikálně zlepšit bezpečnostní skóre. Hlavním cílem je, samozřejmě, autonomní jízda, která by měla odstranit nejrizikovější prvek dnešní automobilové dopravy – nedokonalého, chybujícího lidského řidiče. Nicméně k ní jsme dosud nedospěli, takže v mezičase se bude upírat pozornost k vývoji nových bezpečnostních asistentů a podstatnému vylepšování těch stávajících. Některé z nich to totiž opravdu nutně potřebují.
Volvo našlo způsob, jak podstatně urychlit sběr dat, nutných k vyladění systémů částečně či plně autonomní jízdy. Chystaná příští generace modelů Volvo, která má opět nastavovat nová měřítka v bezpečnosti, bude vybavena mj. komplexní senzorikou ke sledování okolí automobilu. V první řadě LiDARem od firmy Luminar, který dokáže monitorovat okolí vozidla s vysokou přesností a s pomocí pokročilého softwaru také průběžně analyzovat aktuální dopravní situaci. Data se pak prostřednictvím stálého on-line připojení soustřeďují v centrále, kde jsou s pomocí umělé inteligence rychle zpracovávána. Volvo ve spolupráci s firmou Zenseact za tím účelem vybudovalo datové úložiště o kapacitě více než 200 pebibytů (225 milionů gigabytů). Zákazníci budou mít přirozeně možnost tento sběr odmítnout, pokud jej však povolí, dostane se jim záruky anonymity.
První vlaštovkou nového přístupu bude chystaná příští generace Volva XC90, kterou automobilka představí zřejmě ještě letos a do prodeje půjde napřesrok. Bude vybavena nejen LiDARem, ale i výkonným počítačem pro autonomní řízení třetí úrovně na základě čipové sady NVIDIA Drive Orin. Její výkonný hardware bude schopen hlídat jako druhé oči řidičovy reakce a v případě problémů mu pomoci s jejich zvládnutím.