Volkswagen nedávno rozeslal zákazníkům vzkaz, že připravuje novou fázi OTA aktualizací pro elektromobily ID., které by se konečně měly dít tak, jak jsou zvyklí zákazníci jiných značek. Tedy jednotně a bez větších zádrhelů či nejasností. Právě nyní dokončuje přípravu, během níž jednak dolaďuje samotný mechanismus rozesílání, jednak s pomocí menších aktualizací sjednocuje starší vozy s různými stavy palubního softwaru tak, aby v den D, který nastane již tento týden, měly všechny stejnou výchozí pozici.
Týká se to ovšem jen vozů, které již mají nainstalovaný palubní software verzí 3.1 nebo 3.2, kdo má ve svém ID. starší provedení, musí nejdříve zavítat do servisu, kde mu bezplatně nahrají verzi 3.2. A každý před zahájením dálkových aktualizací musí společnosti Volkswagen udělit trvalý a kdykoliv odvolatelný souhlas s jejich zasíláním na myVolkswagen. Začíná se verzí 3.2.1, připravuje se rovněž dálkové nahrazení verze 3.5 novou 3.7. Aktualizace budou rozesílány v sílících vlnách, aby byla případně možnost odstranit případné chyby před masovým rozšířením. A probíhat budou po splnění výše uvedených podmínek už zcela automaticky; po připojení vozu na internet se automaticky v pozadí stáhnout a po vypnutí vozidla nabídne infozábavní systém možnost jejich instalace.
I jiné vozy dostávají v nových modelových letech nový infotainment, ale funkce, které nejsou závislé na verzi hardwaru a byly slíbeny, by měli být dodány.
Dovedl bych si představit i třeba odhad nižšího dojezdu, tak aby více odpovídal realitě a další.