Volkswagen ukázal podvozek rodiny I.D. Výroba bude zahájena už příští rok

Volkswagen ukázal podvozek rodiny I.D. Výroba bude zahájena už příští rok
  • Platforma je určena výhradně pro elektrický pohon a pokrývá kompletní spektrum modelů: od kompaktních vozů až po SUV a MPV
  • Výroba modelu I.D. bude zahájena v roce 2019
  • Prodeje by měly do roku 2025 vzrůst na více než 1 milion elektromobilů ročně

Volkswagen poprvé představil podvozek nové rodiny elektromobilů I.D. a nabídl první pohled na platformovou strategii pro elektromobily, na jejímž základě chce proměnit svou vizi „ELECTRIC FOR ALL“.

Platforma MEB byla totiž od samého začátku vyvíjena pro vozidla s elektrickým pohonem. Volkswagen tak může maximálně využít její technický potenciál. Nová platforma je navíc flexibilnější z hlediska designu a konceptu vozidel, jejichž spektrum sahá od kompaktních vozů až po SUV a MPV. „I.D. je milníkem technického vývoje. Bude prvním kompletně síťově propojeným a zcela funkčním elektromobilem, který si budou moci dovolit miliony lidí,“ říká Christian Senger, vedoucí produktové řady e-Mobility ve společnosti Volkswagen.

Podvozek Volkswagen I.D.

První generace vozidel I.D. s nulovými emisemi a avantgardním designem zaujme zákazníky dojezdem, který se vyrovná současným vozům se zážehovými motory. Prodej modelu I.D., prvního člena rodiny I.D., bude zahájen v roce 2020. Kompletně síťově propojený čtyřdveřový kompaktní vůz bude stát stejně jako Golf se vznětovým motorem.

Rozměry a variabilita interiéru modelu I.D. stanoví v této třídě zcela nová měřítka. Pro řidiče a cestující bude připraven výjimečný prostorový komfort, srovnatelný s vozidly z vyššího segmentu, a to díky mimořádně dlouhému rozvoru náprav a krátkým převisům karoserie. Vzhledem k tomu, že vůz nemá spalovací motor, bylo možné posunout nápravy ještě blíž k okrajům karoserie.

Pohled na podvozek I.D. odhaluje mimo jiné umístění elektromotoru v prostoru zadní nápravy a uložení akumulátorů pod podlahou vozidla. Toto řešení přináší optimální rozložení hmotnosti mezi nápravy pro maximální potěšení z jízdy, ale zároveň také poskytuje cestujícím komfortní sezení ve vyšší poloze. Hnací sílu elektromotoru přenáší na zadní nápravu jednostupňová převodovka. Dle metodiky WLTP bude dojezd všech modelů I.D. činit 330 až 550 kilometrů v závislosti na velikosti sady akumulátorů. Doba nabíjení se výrazně zkrátí použitím systému rychlého nabíjení s výkonem 125 kW. V tomto případě se akumulátory nabijí z nuly na 80 procent kapacity za 30 minut.

Modulární platforma MEB pro elektromobily bude technickým základem nejen pro všechny modely rodiny Volkswagen I.D., ale i pro mnoho elektromobilů dalších čtyř značek koncernu Volkswagen: Audi, SEAT, Škoda a Volkswagen Užitkové vozy. Platformu MEB bude používat pět značek ve třech světových regionech.

Diskuze ke článku
V diskuzi zatím nejsou žádné příspěvky. Přidejte svůj názor jako první.
Přidat názor

Nejživější diskuze