Studie I.D. BUZZ CARGO prezentovaná na veletrhu IAA Užitkové vozy v Hannoveru symbolizuje vstup značky Volkswagen Užitkové vozy do nové éry elektromobility. Již v srpnu oslavil světovou premiéru nový e-Crafter, první čistě elektrické užitkové vozidlo značky.
Od MPV se studie odlišuje mimo jiné novou střechou se solárním panelem, zadními křídlovými dveřmi s širokým úhlem otevření a novým zadním nárazníkem. Jak je u lehkých užitkových vozů běžné, nejsou s ohledem na optimální využití nákladového prostoru s regálovým systémem na straně řidiče žádné posuvné dveře. Přední a posuvné dveře se otevírají elektricky. Zvenku se otvírání aktivuje pomocí senzoru. I.D. BUZZ CARGO rozpozná oprávněnou osobu podle digitálního kódu, který je odeslán do vozidla z chytrého telefonu.
I.D. BUZZ CARGO nemá konvenční přístroje. Lehké užitkové vozidlo promítá nejdůležitější informace v prostorovém virtuálním zobrazení na vozovku prostřednictvím průhledového displeje s rozšířenou realitou. Řidič tak má vše neustále ve svém zorném poli a může se soustředit na řízení. Technika rozšířené reality doplňuje reálný prostor o elektronicky vytvářené obrazy. Více informací poskytuje tablet fungující jako displej. Vyjímatelný tablet umožňuje také ovládání různých funkcí, například informačního a zábavního systému nebo klimatizace. Zásadní ovládací prvky pro řízení se nacházejí na volantu. Jeho vnitřní plocha však není – jak je dnes běžné – vybavena rameny a tlačítky, nýbrž dotykovou plochou s kapacitními poli. Klasický volant se tak proměnil v multifunkční ovládací plochu. Rovněž vnější zpětná zrcátka jsou ve studii I.D. BUZZ CARGO minulostí. Nahradily je kamery, jejichž záběry může řidič intuitivně vnímat na malých displejích.
Elektrický pohon studie I.D. BUZZ CARGO obstarává elektromotor, integrovaný společně s výkonovou elektronikou a jednostupňovou převodovkou do poháněné zadní nápravy, lithium-iontové akumulátory a dodatečné agregáty uložené v přední části vozu. Ujede-li lehké užitkové vozidlo ve městě za den a týden spíše průměrné vzdálenosti, postačí lithium-iontové akumulátory s kapacitou 48 kWh. Při požadavku delšího dojezdu lze kapacitu akumulátorů zvýšit až na 111 kWh. Nejvyšší rychlost je elektronicky omezena na 160 km/h. Podobně jako u verze MPV je navíc možný i pohon všech kol.