Závodní jezdec Jordi Gené na závodním okruhu Castellolí poblíž Barcelony poprvé důkladně prověřil kvality e-Raceru, historicky prvního závodního cestovního vozu se zcela elektrickým pohonem, který značka Cupra s jeho pomocí vyvíjí. Cupra přitom využívá rozsáhlé know-how, které Gené získal během úspěšného působení v seriálu WTCC, jemuž předcházela role testovacího jezdce F1. Cílem technického týmu Cupra je posunout závodní vůz e-Racer na takovou úroveň, aby mohl mít v roce 2020 v rámci mistrovství cestovních vozů vlastní kategorii elektricky poháněných cestovních vozů zvanou eTCR.
Po testech akumulátorů, které se uskutečnily nedávno na závodním okruhu Grobnik v Chorvatsku, ověřovaly tyto nové dynamické testy nejvyšší výkon elektromotoru, výkonovou elektroniku a další součásti elektrického pohonu z hlediska teplot všech prvků, zejména akumulátorů. Inženýři se důkladnou analýzou reakcí vozu na pohyby pedálu plynu, brzdové soustavy a rekuperace kinetické energie zaměřili také na ovladatelnost vozidla. Cílem těchto testů je pokračovat v optimalizaci nastavení a maximalizovat výkonnost a spolehlivost každého komponentu. Během příští řady testů, plánované na září, budou inženýři a technici hledat způsoby, jak snížit časy na kolo u tohoto závodního cestovního elektromobilu, který si klade za cíl porážet na závodním okruhu všechny současné vozy TCR a získat mistrovský titul.
Jaime Puig, ředitel oddělení Cupra Racing, vidí budoucnost růžově: „Se závodním vozem Cupra e-Racer chceme dokázat, že budoucnost okruhových závodů je elektrická a že verze pro eTCR je stejně konkurenceschopná nebo ještě lepší než závodní cestovní vozy poháněné spalovacím motorem. Jsme přesvědčeni o tom, že výsledky našich testů na závodním okruhu nám pomohou přesvědčit o perspektivě závodních cestovních elektromobilů i ostatní značky, a doufáme, že se kategorie eTCR stane v roce 2020 realitou.“