Mistrovství elektricky poháněných cestovních vozů se poprvé pojede v roce 2020

Mistrovství elektricky poháněných cestovních vozů se poprvé pojede v roce 2020
  • V Barceloně bylo představeno mistrovství elektrických cestovních vozů
  • SEAT Cupra e-Racer se poprvé předvedl během finálového podniku TCR Europe

Nová éra závodů cestovních vozů začala minulý týden v Barceloně. Společnost WSC Technology představila seriál závodů ETCR, historicky první mistrovství elektricky poháněných cestovních vozů, které bude za účasti většího počtu značek pořádáno od roku 2020. Více informací o formátu a kalendáři první sezony globálního mistrovství ETCR bude zveřejněno později.

Značka Cupra je s elektromobilem e-Racer průkopníkem v historii závodů TCR. Cupra e-Racer je prvním cestovním automobilem, který splňuje požadavky na účast v novém mistrovství ETCR. Během uplynulých měsíců realizoval tým Cupra s vozem e-Racer řadu rozsáhlých testů s velkými úspěchy.

Přestože je Cupra e-Racer v porovnání s konvenčně poháněným závodním vozem Cupra TCR o 400 kilogramů těžší, dosahuje vynikajících jízdních výkonů, což potvrzují hodnoty zrychlení z 0 na 100 km/h za 3,2 sekundy a z 0 na 200 km/h za 8,2 sekundy. Elektromotory závodního vozu e-Racer jsou umístěny nad zadní nápravou a poskytují výkon až 500 kW (680 k), což je o 242 kW (330 k) více než u verze Cupra TCR s pohonem na benzin. Závodní elektromobil je navíc vybaven systémem rekuperace kinetické energie.

Antonino Labate, ředitel strategie, obchodního rozvoje a provozních činností značky Cupra, potvrdil že „motoristický sport je součástí DNA značky Cupra. Cupra otvírá novou cestu a posouvá mistrovství TCR na novou úroveň. Tímto příkladem názorně ukazujeme hodnoty, které Cupra ztělesňuje a které jsou i naším přesvědčením“. Jaime Puig, ředitel týmu Cupra Racing, k tomu dodává: „Naplňuje nás velká hrdost, že jsme průkopníky, kteří vyvíjejí nové zážitky v globálním motoristickém sportu. Závody elektromobilů byly něčím ze vzdálené budoucnosti, ale my jsme je přiblížili k realitě. Jednou z největších výzev elektromobilu je nalézt rovnováhu mezi výkonem a dojezdem, ale právě díky tomu se jedná o tak vzrušující záležitost.“

Diskuze ke článku
V diskuzi zatím nejsou žádné příspěvky. Přidejte svůj názor jako první.
Přidat názor

Nejživější diskuze