Mattias Ekström krotil elektrický monopost CUPRA e-Racer. Jaké jsou jeho dojmy?

Mattias Ekström krotil elektrický monopost CUPRA e-Racer. Jaké jsou jeho dojmy?
  • Ambassador značky CUPRA a oficiální jezdec se závodním vozem e-Racer, Mattias Ekström, absolvoval první testy na závodním okruhu Montmeló
  • Švédský jezdec se aktivně podílí na vývoji historicky prvního závodního cestovního elektromobilu
  • Největší výzvou pro mistra v různých disciplínách motoristického sportu je řízení velmi tichého vozu bez řazení

Mattias Ekström je s více než 25 lety zkušeností z různých závodů cestovních vozů, automobilových soutěží a závodů motokár jedním z nejvšestrannějších závodních jezdců na světě. Nyní se postavil jedné z největších výzev ve své kariéře a jako oficiální jezdec se podílí na vývoji závodního elektromobilu CUPRA e-Racer. Úzce spolupracuje s týmem inženýrů a techniků při optimalizaci nastavení prvního závodního cestovního elektromobilu na světě a v roce 2020 bude za jeho volantem bojovat o titul v novém mistrovství ETCR. Nyní je pro Mattiase Ekströma vše připraveno, aby mohl závodní elektromobil poprvé testovat na závodním okruhu Montmeló v Barceloně. Mattias Ekström odpověděl automobilce CUPRA na pár otázek.

Co očekáváte od tohoto prvního testu?

Tím, na co se opravdu těším, je ovládání a využívání veškerého výkonu tohoto vozu. Myslím, že největší výzvou je zvyknout si na jízdu bez řazení a nepřítomnost burácení spalovacího motoru, které mi jinak pomáhá odhadovat správnou rychlost, například při průjezdu zatáčkou.

Jaké jsou vaše první dojmy?

Byl to opravdu dobrý pocit, zejména využívání maximální výkonu na výjezdu z pomalých zatáček. První kolo na závodním okruhu jsem si opravdu užíval. Také druhé kolo probíhalo dobře, i když jsem začal pozorovat, že velmi zatěžuji zadní kola. Budu ještě potřebovat nějaký čas, abych si zvykl na zvuk elektromotoru. Je mnohem tišší než všechny spalovací motory, s nimiž jsem doposud jezdil, a já jsem velmi emocionální řidič. Navíc musím v každém kole věnovat pečlivou pozornost řízení energetických toků, což je u závodního elektromobilu zásadní faktor, téměř stejně důležitý jako jeho rychlost.

Jaký je to pocit podílet se na vývoji historicky prvního závodního cestovního elektromobilu?

Doufám, že týmu CUPRA pomohu svými zkušenostmi a zpětnou vazbou ze sedadla řidiče, aby byl náš vůz rychlejší, ale současně také konzistentnější a se snadným ovládáním. Jakmile začneme s vozem CUPRA e-Racer závodit, musíme se soustředit na vítězství a musíme být dobře připraveni, abychom ho mohli dosáhnout.

Jak si představujete vaši účast s e-Racerem v závodech ETCR?

Vítězství je pro mě všechno. Tak tomu bylo se všemi vozy, za jejichž volanty jsem sedával, a platí to i pro závodní vůz CUPRA e-Racer. Mým snem je tedy vítězit a stát se mistrem. Chci dovést značku CUPRA na stupně vítězů globálního motoristického sportu.

Dva mistři, aktuální statistické údaje.

CUPRA e-Racer:

  • Dosahuje nejvyšší rychlosti 270 km/h
  • Zrychlí z 0 na 100 km/h za 3,2 sekundy a z 0 na 200 km/h za 8,2 sekundy
  • Sada akumulátorů o hmotnosti 450 kg poskytuje stejný výkon jako 9 000 akumulátorů pro mobilní telefony
  • Čtyři elektromotory dosahují nejvyšších otáček 12 000 min-1 v porovnání s 6 500 min-1 u závodních vozů poháněných zážehovým motorem. Hnací sílu přenáší jednostupňová převodovka
  • Jezdec má k dispozici trvalý nejvyšší výkon 300 kW, špičkový výkon dosahuje dokonce 500 kW

Mattias Ekström:

  • Mistr světa v rallycrossu 2016
  • Dvojnásobný mistr DTM (Deutsche Tourenwagen Masters), s celkem 25 vítězstvími v těchto závodech cestovních vozů
  • Trojnásobný vítěz podniku Race of Champions
  • 25 let v motoristickém sportu: závody motokár, automobilové soutěže a závody cestovních vozů
Diskuze ke článku
V diskuzi zatím nejsou žádné příspěvky. Přidejte svůj názor jako první.
Přidat názor

Nejživější diskuze