Volkswagen California Ocean
test

Volkswagen California Ocean

Zaostřeno na technologie
  • Volkswagen California pojme čtyři cestující, a to i při přespání
  • Uvařit si můžete na plynovém vařiči, ingredience dát do lednice a nádobí opláchnou ve dřezu
  • V interiéru je chytře umístěný i stolek a židle na venkovní stolování
  • Na malém displeji běží kompletní systém služeb Car-Net
  • Nechybí ani podpora aplikací na chytrých telefonech a Apple Watch

V dnešní době si můžete koupit auta rodinná, sportovní a ta, který říkám lakomá. Tím myslím především auta pro dvě osoby, kdy to čestné místo vedle vás má samozřejmě partnerka a kamarádi mají smůlu. Samozřejmě jsou tady vozidla typu SUV a pak také auta, kde můžete skoro i bydlet, nebo peníze za nákup takového auta ušetřit a vypravit se místo toho na dovolenou do Kalifornie. Anebo víte co? Kupte si nejlépe obojí a jako auto stylově zvolte Volkswagen California. Ten má být hotelem na čtyřech kolech, kde i na cestách se máte cítit doma. Opravdu to může fungovat?

V dnešním testu design tak trošku vynecháme. Jedná se tady o auto, kde se vyspí až čtyři osoby, takže žádné velké designové orgie nečekejte. Čekejte jednoduchý a především funkční styl, který znáte i ze sourozenců Californie, jako je Multivan nebo Caravelle. Proč měnit něco co funguje? Takové Porsche to už zná více jak 50 let a i takový Apple to posledních pár let praktikuje u svých telefonů.

Technické parametry Volkswagen California Ocean

Kompletní specifikace
Konstrukcedodávka, 4 904 × 1 904 × 1 990 mm, 2 607 kg
PohonNafta, hnaná náprava: 4×4
Výkon150 kW, 204 koní
Nádrž70 l
SpotřebaKombinovaná: ? l / 100 km
Cena od2 162 034 Kč

Vítejte v Californii, tedy přesněji v námi testovaném pojízdném obývacím pokoji. Prvně počítejte s tím, že více jak tři osoby a řidič v Californii nepojedou. Pokud jde však o nějaké posezení u láhve dobrého vína, tak omezeni nejste. Minimálně pět lidí se do útrob v pohodě posadí. A vlastně i postaví. Předvádět vaše kulinářské schopnosti kamarádům, kde se musíte nad pánvičkou hrbit, není nic příjemného. Jakmile přes menu postavíte stan a zvednete si druhou postel, která se nachází nad vaší hlavou, tak s prostorem rázem nemá problém ani basketbalista. Místa pro vaše nohy, pokud sedíte na lavici, je tolik, že i Hightower z filmu Policejní akademie by si neměl na co stěžovat. Uvařit jídlo na plynovém vařiči, opláchnout se pod kohoutkem a vyndat láhev vína z lednice je ideálním začátkem každé party.

Uvařit jídlo na plynovém vařiči, opláchnout se pod kohoutkem a vyndat láhev vína z lednice je ideálním začátkem každé party.

Když už jsem nakousl stan, tak se k němu vrátím. Na střeše se nachází druhé lůžko, kam vylezete pomocí předních sedadel. Počítejte s tím, že pro děti je to stále vysoko, takže jim budete muset pomoci. Ačkoli jde teplo nahoru, tak na vrchní posteli kolem sebe máte pouze stan, takže tam je chladněji. Chválíme, že i nahoře je k dispozici hned několik světel, 12V zásuvek a hlavně že postel má i vlastní rošt. Nosnost 150 kilogramů znamená relativně pohodlné přenocování dvou sportovních postav, ale raději dětí. Rozměr matrace je 1,2 × 2 metry.

Úprava na lůžko se provádí jednoduše. Lavici posunete co nejblíže k palubní desce, poté uprostřed vytáhnete černý pásek a opěradlo lavice složíte. Aby se vám v noci náhodou neomačkaly boky, přes matraci si natáhnete ještě jednu a můžete jít řezat dříví. A to myslím vážně. V Californii je i stůl, a to nejen uvnitř, ale také venku. Rozdělat si ho můžete společně s dvojící stoliček a stolovat pod otevřeným nebem. Když prší, hodí se markýza. Stoličky najdete na spodní straně víka zavazadlového prostoru. U něj se chvilku zastavím. I ve chvíli, kdy jsou stoličky na svém místě, jde kufr opravdu z tuha a věřím, že nejedna žena by se zavřením měla problém. Není to výtka, spíše fakt, se kterým je potřeba počítat.

Pokud půjdeme odzadu, tak najdete dvě schránky pro vaše věci, a to včetně možnosti pověsit si na ramínko nějaký ten oděv. Nechybí trezor nebo zrcátko pro dámy. Větší skříňky jsou pod dřezem a jedna je i nahoře u zadního okna. Tady byste s umístěním věcí mít problém neměli. Spoustu odkládacích prostorů je i na palubní desce. Hned dva prostory máte ve dveřích, přičemž do toho spodního se vejdou i čtyři lahváče – vyzkoušeno za vás. Následují dva kastlíky, další prostor v palubní desce a místo pro PET láhve či kávu uprostřed středového panelu. Pro lepší představu si pusťte naše video. V zadní části je ukrytá i druhá baterie, ze které si bere energii například lednice. Problémy s ranním startováním jsou tedy minulostí.

Když už jsme zabrousili do prostoru řidiče, tak tady také chvilku zůstaneme. Sedí se opravdu vysoko. Díky tomu máte však dobrý přehled. Velmi jsem si zvykl na loketní opěrku pro každou ruku, stejně jako možnost nastoupit jakýmikoli dveřmi, protože na místo řidiče se vždy pohodlně dostanete. Největší benefit vidím v tom, že s Californií jste víceméně pořád řidičem osobáku. Obchodní centrum pro vás není žádná překážka, podobně jako parkování na jakémkoli parkovišti. Zavazadelník není nikterak vysoký. Naštěstí se dá díl matrace, který zavazadelník zakrývá, dát do šikmé polohy a převést tak i větší věci.

Jízdní asistenti: při dlouhých cestách je oceníte

Volkswagen California je opravdový hotel na čtyřech kolech, kterému sice chybí sprcha, ale zase zaparkujete kde potřebujete a nikdo se vás na to nebude ptát. Parkování vám usnadní parkovací kamera. Na dálnici se zase můžete spoléhat na adaptivní tempomat, hlídání jízdního pruhu či nouzové brzdění ve městě. V Californii nechybí prakticky nic. Na mysli tedy mám Volkswagen California, protože ve slunné Kalifornii jsem ještě nebyl.

California Beach California Coast California Ocean
od 1 595 108 Kč od 1 926 872 Kč 2 162 034 Kč

V případě, že zrovna nesvítí sluníčko, si můžete zahřát záda pomocí vyhřívané sedačky. Návykové je nezávislé topení, a to nejen v případě, že chcete v Californii přespat, ale i ve chvíli, kdy venku mrzne a vy byste rádi nastoupili do vyhřátého auta.

Californie není nikterak levné auto, takže ve výbavě nechybí prakticky nic. Místo samotné příplatkové výbavy byste si ale mohli pořídit třeba nové Polo.

Infotainment: i s malým displejem se dá hrát vyšší liga

Asi byste to neřekli, ale užitková auta od Volkswagenu mají nejen svaly, ale také chytrou duši. Nehrají si na to, kdo z nich bude mít větší úhlopříčku displeje, nebo jaké varianty zobrazení se vám ukážou před volantem. Jdou na vše tak nějak jednoduše, avšak účelně. Jak ve Volkswagenu Amarok, tak i v Californii si můžete na 6,33palcový dotykový displej pořídit systém Car-Net. Ten standardně pracuje se třemi funkcemi.

  • App Connect
  • Guide & Inform
  • Security & Service

První má pod palcem služby jako je CarPlay, Android Auto a MirrorLink. Guide & Inform se zase stará o mapové podklady v reálném čase. Dále máte možnost vyhledávat čerpací stanice, parkovací místa, číst zprávy, sledovat předpověď počasí či si prohlížet mapy na Google Earth. Poslední služba Security & Service je takový anděl strážný. V případě nehody zavolá na linku 112. K dispozici je i aplikace pro chytré telefony, a to jak pro iOS, tak Android. Nejpohodlnější cesta, jak připojit infotainment na internet, je hotspot z vašeho telefonu.

Aplikaci můžete odemykat pomocí Touch ID. K dispozici jsou jízdní statistiky a poloha nejen vaše, ale i vašeho vozidla. Aplikace umí spolupracovat s vašim kalendářem a přehledně tak uvidíte, kdy je potřeba vyrazit na další schůzku. Podobně jako Škoda Auta umí i Volkswagen nastavit limit rychlosti i oblasti. Je-li překročen, majitel dostanete notifikaci. K dispozici je i aplikace na Apple Watch. Na nich však máte informaci jen o zbývajícím dojezdu a poloze auta a můžete si nastavit čas, po který máte ještě zaplacené parkování. Před volantem jsou klasické budíky a mezi nimi displej. Na něm zobrazujete informace o spotřebě, dojezdu, zapnutých asistentech a tak podobně.

Jízdní vlastnosti: není pravda, že velké auto žere

Pod kapotou jsme měli nejsilnější naftový motor. Jedná se o čtyřválcový dvoulitr s výkonem 204 koní. Ten spolupracoval se sedmistupňovou převodovkou DSG a poskytoval pohon všech kol. K dispozici byla mechanická uzávěrka zadního diferenciálu, takže v případě, že byste někde trošku zapadli, máte větší šanci, že to dobře dopadne. Je znát, že motor je zpřevodovaný více do síly. Každopádně dynamika mu nechybí. Škoda typického naftového projevu, který se ve vyšších otáčkách dostává do interiéru více, než by bylo záhodno.

Co však potěšilo byla spotřeba. I s autem, které váží 2,6 tuny, jsme po týdenním cestování jezdili za 8,2 litru na sto kilometrů. V kombinaci s nádrží o velikosti 70 litrů se dá na jedno natankování atakovat více jak 800 kilometrů.

Diskuze ke článku
V diskuzi zatím nejsou žádné příspěvky. Přidejte svůj názor jako první.
Přidat názor

Nejživější diskuze