Volkswagen ukázal plně autonomní verzi ID. Buzz. Kdy ji potkáme na silnici?

2
Volkswagen ukázal plně autonomní verzi ID. Buzz. Kdy ji potkáme na silnici?
Fotografie: Volkswagen AG
  • Vůz nabídne 11 radarů a jeden velký LiDAR skener
  • Systém vozu rozpozná kromě jiného i chování chodců
  • V provozu jej budeme moci spatřit v roce 2025

Letošní ročník autosalonu v Mnichově je i přes nepřítomnost několika světových výrobců plný zajímavých novinek. Jednou z nich je bez pochyby i plně autonomní varianta chystaného modelu ID. Buzz, která má přízvisko AD (Autonomous Driving). A zatímco klasické provedení plně elektrické dodávky se světu ukáže v průběhu příštího roku, varianta AD je v podstatě hotovým produktem, který se na silnicích objeví v roce 2025. Na výstavě IAA Mnichov je tak k vidění jen decentně zamaskované provedení, které jasně dává najevo, co máme od tohoto vozu vlastně očekávat.

Největší předností verze AD je střešní nástavba, která v sobě obsahuje LiDAR skener složený ze šesti menších LiDARů. Nechybí ani 11 radarových panelů, sada kamer s ultravysokým rozlišením a mikrofony. Senzory se nachází jak v předním nárazníku, tak pod vnějšími zpětnými zrcátky a také na pátých dveřích. Řídící jednotka systému je díky tomu schopna vidět objekty vzdálené až 400 metrů od vozidla, což dává dostatek času vozidlu vyhnout se případné náhlé překážce. Systém dále umí předvídat chování okolních automobilů, cyklistů a dokonce i chodců. Na základě toho se pak „učí“ a do budoucna dokáže každou nebezpečnou situaci vyřešit o poznání dříve a hlavně plynule.

Vystavený prototyp vozu bude dále podstupovat náročné a důkladné testování, aby pak za necelé čtyři roky mohl být vpuštěn do normálního provozu v rámci systému sdílené mobility MOIA. Ta by měla odstartovat právě v roce 2025 a Volkswagen ID. Buzz AD se stane jedním z prvních plně autonomních evropských vozidel. Zbývá jen dodat, že ID. Buzz bude ve všech verzích produkován v německém Hannoveru a přijede na sdílené modulární platformě MEB.