Volkswagen údajně zařízne výrobu ID.3 ve Skleněné manufaktuře Drážďany

4
Volkswagen údajně zařízne výrobu ID.3 ve Skleněné manufaktuře Drážďany
Fotografie: Volkswagen
  • Podle zdrojů listu Automobilwoche je tento krok součástí snahy Olivera Blumeho, generálního ředitele Volkswagenu, o snižování nákladů
  • Výroba ID.3 bude nadále probíhat ve Cvikově a nově také ve Wolfsburgu

Agentura Bloomberg s odvoláním na místní plátek Automobilwoche upozornila na to, že snahou Olivera Blumeho, generálního ředitele společnosti Volkswagen, je ukončení produkce vozů Volkswagen ID.3 v Drážďanech kvůli snížení nákladů, zdroje současně ale dodávají, že neví, kdy se tak stane.

Skleněná manufaktura v Drážďanech

Jak uvádí insideevs.com, Skleněnou manufakturu (Transparent Factory) uprostřed Drážďan se rozhodl už v roce 2002 vybudovat někdejší superboss Ferdinand Piëch s cílem produkovat drahé Volkswageny Phaeton. O 15 let později už továrna v zemském hlavním městě Saska vyráběla plně elektrický Volkswagen e-Golf.

S ním se ovšem koncern rozloučil koncem roku 2020, a tak a v roce 2021 začala produkce jeho náhrady právě v podobě ID.3. Zajímavé je, že továrna je oproti dalším závodům značky na produkci elektromobilů velmi malá – nemá dokonce výrobnu karoserií, lakovnu ani lisovnu. Továrna přitom za svůj název (Transparent Factory) vděčí nepřekvapivě tomu, že má prosklené stěny umožňující zákazníkům sledovat závěrečnou fázi montáže vozidla. Ve světě je považována za architektonický skvost a slouží jako místo konání akcí, slavností, koncertů i oper.

Výroba ID.3 bude pokračovat, ale jinde

Závod údajně bude v určité míře fungovat i nadále a jeho 300 pracovníků na plný úvazek má být pověřeno dalšími úkoly, mimo jiné v oblasti inovací výroby a testování, jak uvádí výše uvedené zdroje. Mluvčí koncernu se k tomu ovšem odmítl vyjádřit. Produkce ID.3 však samozřejmě nekončí – stále bude vznikat ve Cvikově, kterého se ovšem kvůli snížené poptávce také týkají nepříjemná omezení. Od letošního podzimu má navíc naběhnout také produkce ID.3 v závodě ve Wolfsburgu, což právě pravděpodobně souvisí s ukončením výroby v drážďanské Skleněné manufaktuře.

Generální ředitel koncernu Volkswagen Oliver Blume chce podle dřívějších zpráv do roku 2026 zvýšit výnosy značky VW na 6,5 %, a dosáhnout tak zvýšení zisku o 10 miliard eur. Roční provozní náklady drážďanského závodu se přitom pohybují mezi 60 a 70 miliony eur. Bloomberg na základě toho dodává, že ukončení výroby v závodě může ušetřit až 20 milionů eur ročně.

Volkswagen ID.3 facelift (2023) PRO (58 kWh)

Rozměry4 261 × 1 809 × 1 562 mm, 1 817 kg
Výkon150 kW
Baterie62 kWh, CCS Combo, Mennekes
Dojezd434 km (WLTP)