Volkswagen přidal více síly pro Golf GTE. Do kapsy strčí i svého slavného bratra

2
Volkswagen přidal více síly pro Golf GTE. Do kapsy strčí i svého slavného bratra
Fotografie: Volkswagen
  • Baterie verze GTE má nyní výrazně vyšší kapacitu
  • V elektrickém režimu ujede Golf GTE až 131 km
  • Kombinovaný výkon povyskočil na 272 koní

Nejnovější generace Volkswagenu Golf se představila v další ostré edici. Tentokrát se jedná o „ekologičtější“ provedení GTE, jež má kromě spalovacího motoru taktéž baterii a elektromotor. Novinka je dokonce silnější než klasické benzinové provedení GTI, za což může hlavně navýšení výkonu na 272 koní. Oproti dřívější verzi si vůz polepšil o 27 koní a základem je nově přeplňovaný čtyřválec 1.5 TSI evo2. Baterie disponuje využitelnou kapacitou 19,7 kWh, což má umožnit ujet na elektrický pohon až 131 km (dle WLTP). Nový Volkswagen Golf GTE má poháněna výhradně přední kola skrze šestistupňovou automatickou převodovku DSG.

Nová baterie dostala možnost rychlejšího nabíjení, kdy z domácího AC wallboxu lze čerpat výkon až 11 kW. Naopak u DC nabíjecí stanice si Golf GTE vezme až 50 kW. A co vlastně můžeme čekat ve standardní výbavě? Podle výrobce najdeme u každého vozu 17" kola Richmond, sportovní sedačky s károvaným čalouněním, sportovní multifukční volant potažený kůží či specifický modrý dekor palubní desky a bočnic dveří. Na řidiče čeká nejnovější verze digitálního přístrojového štítu a infotainmentu o velikosti 12,9". Naopak v rámci příplatků lze zakoupit černé lakování střechy či modrý pruh s osvětlenou lištou na masce chladiče, kterou doplní taktéž osvětlené logo výrobce.

Na domácím trhu vůz startuje na částce 46 745 eur (v přepočtu 1,1 milionu Kč). Zákazník za to dostane karoserii hatchback a možnost využít zrychlení z 0 na 100 km/h v čase 6,6 sekundy. Nejvyšší maximální rychlost nového GTE činí 230 km/h. Kdo by toužil po praktičtější variantě kombi, ten má zatím bohužel smůlu.

Technické parametry Volkswagen Golf GTE (2024)

Kompletní specifikace
Konstrukcehatchback, 4 284 × 1 789 × 1 456 mm, 1 695 kg
PohonHybridní (elektřina/benzin), hnaná náprava: přední
Výkon200 kW, 272 koní, točivý moment: 400 Nm
Baterie22,3 kWh (19,7 kWh využitelná kapacita)
Nabíjenírychlonabíjení: 50 kW, palubní: 11 kW, konektory: CCS Combo, Mennekes
SpotřebaKombinovaná: ? l / 100 km
Cena od1 148 900 Kč
Diskuze ke článku
Dini Dini
Dini Dini
Říkal jsem si, jestli updatují i Octavii a Golf. A teda Octavia PHEV s baterkou 20kWh 50DC nabíjení a 11AC už je docela dost zajímavý EV pro lidi, kteří jako já bydlí v centru a potřebují pouze jedno auto zato jenom na poskakování po městě nebo jízdě po dálanici 140kmh+

Načíst všechny komentáře

Přidat názor

Nejživější diskuze