Na bouřlivě se vyvíjejícím trhu s elektromobily zatím neexistuje nic jako zaručený či dlouhodobý bestseller. Žebříčky se měsíc od měsíce mění tak dynamicky, že téměř znemožňují jakékoliv smysluplné předpovědi. Vyprávět by o tom mohl třeba Volkswagen ID.3, jehož prodejní křivky připomínají spíš horskou dráhu, a samozřejmě i Tesla Model 3, která se po oslnivém úspěchu zkraje roku propadla kamsi mimo první dvacítku. I tak ale stále s velkým náskokem vede souhrnnou statistiku od počátku roku. A jistě se to zanedlouho zase změní, protože obvykle dodává obrovské počty aut ke konci každého čtvrtletí. Nicméně tu máme poučku, že jeden model statistiky nedělá, a Wolfsburg si naštěstí před nedávnem pozval posily v podobě většího a dražšího crossoveru Volkswagen ID.4. A ten má, zdá se, k déledobějšímu usazení na špičce lepší předpoklady.
Každopádně se 7 656 kusy ovládl už dubnovou statistiku. A přesvědčivě; náskok proti prvnímu vozu jiné značky, Fordu Kuga PHEV na třetím místě (4 300 jednotek), získal téměř dvoutřetinový. Záda mu jistí menší ID.3 (5 941 ks) a konečně tak nastává stav, který si vysnil šéf Volkswagenu Herbert Diess. Volkswagen totiž ovládá téměř čtvrtinu elektrotrhu (23 %), s náskokem před Stellantisem (14 %), Daimlerem i BMW (oba po 12 %). Každopádně evropské prodeje nabíjecích vozidel narostly podle insideevs.com meziročně pětinásobně, což není kvůli loňské covidové krizi nic zvláštního. Celkem se jich v Evropě za duben 2021 prodalo cca 617 000, což je 15 % trhu. Stále vedou plug-in hybridy s 8,3 procentními body, zatímco čisté elektromobily mají 6,7 procentních bodů.