Volkswagen ID.4 chystá facelift. Prý se po něm stane úplně jiným autem

3
Volkswagen ID.4 chystá facelift. Prý se po něm stane úplně jiným autem
Fotografie: Martin Pultzner, fDrive.cz
  • Volkswagen ID.4 patří k nejpopulárnějším elektromobilům na světě
  • Jenže už se prodává v nezměněné podobě pátým rokem
  • Proto do příští sezóny vstoupí s výraznými úpravami

Oble tvarovaný Volkswagen ID.4 už promlouvá do prodejních statistik pátým rokem, a dělá to stále velmi úspěšně. Podle Autocaru s odvoláním na Jato Dynamics jde o aktuálně čtvrté neprodávanější elektrické auto v Evropě. O to neuvěřitelnější je, zejména v dnešní dynamické době, že za tu dobu neprodělal jediný facelift. Připomeňme, že v dobách před nástupem čínských automobilek trval typický modelový cyklus šest let s tím, že se zpravidla modernizovalo třetí nebo čtvrtý rok výroby. To se ovšem s čínskou invazí mění, protože automobilky říše středu mají potenciál k mnohem častějším modernizacím a ty evropské se tomu budou muset chtě nechtě přizpůsobit.

Možná proto bude podle Autocaru chystaný facelift, který by se měl ukázat někdy ve druhé polovině polovině příštího roku, mnohem radikálnější, než jsme byli dosud zvyklí. Ani to by pro Volkswagen nebyla novinka, v minulosti už podobně výrazně modernizovala třeba Sharan nebo Passat, ovšem pak je vydávala za nové modely. Jak to bude v tomto případě, zatím nevíme, jisté ale je, že nás čeká v kompaktním elektrickém SUV od Volkswagenu spousta novinek. Naznačil to totiž i generální ředitel Volkswagenu Thomas Schäffer, podle nějž bude vylepšená ID.4 „opravdu krásným autem“ a „kompletně přepracovaná zveční i uvnitř“.


Hlavní prioritou bylo sblížení s dalšími chystanými novými modely, jejichž jazyk už brzy oficiálně představí malý elektromobil Volkswagen a styl už známe od představení konceptu ID 2all v roce 2023. Další snahou bude designové přiblížení k Tiguanu a následná prezentace obou modelů jako sourozenců, ač používají zcela odlišnou techniku. V souvislosti s tím se také spekuluje, že označení ID.4 ustoupí právě jménu Tiguan, což Schäffer nevyloučil. Ovšem zda k tomu skutečně dojde a už při následujícím faceliftu, zatím nevíme. Víme ovšem, že s elektrickým Tiguanem se dlouhodobě počítá, čili je možné, že právě tohle bude cesta ke splnění tohoto záměru.

Šéf technického vývoje Volkswagenu potvrdil, že změny rozsáhlé se dotknou i modernizovaného Volkswagenu ID.3, který se rovněž představí už napřesrok, a dokonce ještě dříve, než ID.4. Sportovně střižený derivát ID.5 v seznamu chybí, protože jej naopak zřejmě čeká konec kvůli nevalným prodejům. V obou případech máme čekat již zmíněné připodobnění modelu ID.2 a „nižší, robustnější postoj“. Zcela přepracován bude i interiér, s jehož strohým stávajícím stylem se řada zákazníků obtížně smiřuje. Dojde tedy na novou palubní desku a zcela přepracované uživatelské rozhraní, do nějž se už konečně vrátí dlouho ohlášená fyzická tlačítka a knoflíky. Zmizí také kontroverzní posuvník na ovládání hlasitosti médií a nahradí jej tradiční kulatý knoflík.

Speciální pozornost se dostane softwaru, který byl v dobách uvedení platformy MEB rovněž často terčem oprávněné kritiky. Automobilka se tak nyní hodně snaží, aby napravila pošramocenou pověst ze zážitků za volanty jejich nových elektromobilů. To se má rovněž radikálně změnit. Další novinkou bude radikální odlišení designu pro jednotlivé regiony; zatímco euroamerické trhy budou i nadále kupovat Volkswageny, jako dříve, přinejmenším Čína dostane své vlastní, stylově výrazně jiné modely.

Jedním z důvodů této aktivity je snaha o prodloužení životnosti stávající, 400V platformy MEB, a to z několika důvodů. Jednak se opozdil vývoj nástupnické, široce škálovatelné platformy SSP, která by měla postupně nahradit všechny ostatní platformy, včetně spalovacích, a aktuálně se s ní počítá na rok 2028, zatímco původně se měla ukázat už v roce 2026, jednak musí automobilka aktuálně šetřit, protože odbory jí koncem minulého roku jasně ukázaly, že logická řešení v podobě nevyužívaných německých továren jí neprojdou tak snadno. Proto se ještě minimálně do roku 2027 dočkáme dalších, nových modelů na MEB, například subkompaktního crossoveru ID 2X v roce 2027.

Diskuze ke článku
Dini Dini
Dini Dini
Asi to přece jen bude jak jsem kdysi psal..., VW ví co dělá, nejsou zelenáči...věděli, že EV nezvládnou na první dobrou, tak vytvořili řadu ID, kterou obětují.. až si budou jistí, že jsou konkurenceschopní, dají tomu jména jako Golf, Tiguan atp.

Načíst všechny komentáře

Přidat názor

Nejživější diskuze