Volkswagen ID.3 je nejdůležitější vůz automobilky v současnosti. První elektromobil od základu postavený na nové elektrické platformě MIB vykazuje zcela nový přístup a řešení mnoha součástí. Mimo jiné přináší také řadu novinek v oblasti softwaru i hardwaru. Právě to ale způsobilo zpoždění dodávání prvních vozů zákazníkům, kteří se mohli rozhodnout, zda si od září převezmou vůz bez některých funkcí, které budou doplněny v 1. čtvrtletí 2021, nebo na dodání vozu počkají.
Konkrétně zatím není přítomna velká novinka v podobě rozšířené reality promítané na čelní sklo a k dispozici je jen základní head-up displej, chybí také AppConnect, tedy Android Auto nebo Apple CarPlay. Zároveň nejsou plně zprovozněny softwarové OTA updaty přes internet pro všechny části systému. I tato funkcionalita bude aktivována společně s přidáním výše uvedených funkcí flashem softwaru v servisu v prvním čtvrtletí příštího roku. Od té doby bude možné všechny součástí auta aktualizovat tak, jako to nyní umí například Tesla. Vše ostatní v autě by však mělo být funkční. Víme, že vás ID.3 velmi zajímá a řada z vás si pokládá otázku, jak vlastně software ID.3 funguje v praxi.
Rozhodli jsme se tak natočit pro vás velkou videoprohlídku jak infotainmentu auta, tak funkčnosti mobilní aplikace. K testu jsme dostali finální ID.3 určenou pro český trh v nejvyšší výbavě ID.3 Max. Jak vše funguje? To vám odhalí naše podrobné video, které najdete níže.
Software Volkswagenu ID.3 pod drobnohledem. Jak funguje?
Infotainment je skutečně plně funkční a kromě jedné sekce v nastavení vozu jsou všechny funkce přítomny a fungují dobře. V průběhu našeho testu jsme narazili pouze na problém s nefunkčním zapnutím klimatizace, jednou dokonce v průběhu natáčení videa. Vždy bylo nutno zastavit, auto vypnout a zamknout a poté bylo již možno klimatizaci spustit. Velmi omezené jsou zatím také schopnosti mobilní aplikace. Ta dokáže v podstatě jen ukázat dojezd, spustit vzdálenou klimatizaci nebo nabíjení. Dále na mapě zobrazí nabíjecí stanice, ale paradoxně už třeba chybí možnost poslání cíle do vozidla. V aplikaci se lze také zaregistrovat do nabíjecí služby WeCharge, avšak k dispozici je zatím pouze tarif Pay As You Go bez paušálu a výhodnějších cen pro nabíjení.
Vše o Volkswagen ID.3 na fDrive.cz
- Podrobné jízdní dojmy
- Test spotřeby
- Reálný test spotřeby a dojezdu na trase Praha – Brno
- Test rychlosti nabíjení
Technické parametry Volkswagen ID.3 58 kWh
Kompletní specifikaceKonstrukce | hatchback, 4 261 × 1 809 × 1 552 mm, 1 650 kg |
---|---|
Pohon | Elektřina, hnaná náprava: zadní |
Výkon | 150 kW, 204 koní, točivý moment: 310 Nm |
Baterie | 62 kWh (58 kWh využitelná kapacita) |
Nabíjení | rychlonabíjení: 100 kW, palubní: 11 kW, konektory: CCS Combo, Mennekes |
Spotřeba | Kombinovaná: 16,1 kWh / 100 km, dojezd: 420 km |
Cena od | 1 194 900 Kč |