Volkswagen chce v ČR prodat více jak tisíc kusů nového T-Crossu. Čím bude lákat?

Volkswagen chce v ČR prodat více jak tisíc kusů nového T-Crossu. Čím bude lákat?
  • Cena startuje na částce 437 900 Kč, kdy dostanete pod kapotu benzinový litrový tříválec s manuální pětistupňovou převodovkou a výkonem 85 koní
  • Volkswagen chce cílit na mladší zákazníky, které osloví digitální přístrojový štít, bezdrátové nabíjení i povedený infotainment systém
  • V nabídce je osm asistenčních systémů, přičemž pětice z nich je ve standardní nabídce

SUV ofenzíva od Volkswagenu pokračuje. V nabídce dnes najdeme vlajkovou loď Volkswagen Touareg, ale také Tiguan, Tiguan Allspace, T-Roc a nově také Volkswagen T-Cross, tedy nejmenšího člena SUV rodiny. Nyní se na něj můžete zajít podívat do všech dealerství a pořídit si ho třeba rovnou do své garáže. Připravte si však minimálně 437 900 Kč.

Pro někoho jde o baby Touareg, pro jiného zase o menší Volkswagen Tiguan. Podobnost a designová provázanost se SUV paletě od Volkswagenu upřít nedá. Novinka stojí na platformě MQB. T-Cross je praktický, atraktivní a všestranný přírůstek do řady SUV značky Volkswagen. Je to městský crossover, který je větší než Polo, konkrétně o 54 mm na délku (4,11 m) a 138 mm na výšku (1,58 m). Rozvor činí 2,55 metrů a zavazadelník má velikost 385 až 455 litrů podle posunutí zadních sedadel.

Volkswagen T-Cross ve standardu nabídne asistenční systémy jako Front Assist, monitoring chodců či hlídání jízdního pruhu, mrtvého úhlu i kolmého směru při vyparkovávání. Za příplatek můžete dostat parkovacího asistenta či adaptivní tempomat. V interiéru před volantem najdete digitální přístrojový štít, který si můžete uzpůsobit svým potřebám. Potěší bezdrátové nabíjení chytrého telefonu a až čtveřice standardních USB konektorů. Volkswagen se vydal trošku jinou cestou než Škoda Scala, která vsází výhradně na USB-C. Interiér je moderní, ostatně Volkswagen chce cílit i na mladší zákazníky.

První stupeň výbavy nese označení Life. Kromě základních prvků zahrnuje multifunkční volant, parkovací senzory Park Distance Control vpředu a vzadu, klimatizaci, výškově nastavitelné sedadlo spolujezdce, praktickou zásuvku pod sedadlem spolujezdce a 16" kola z lehké slitiny. Druhá úroveň výbavy se jmenuje Style. Zahrnuje LED světlomety, multifunkční volant obšitý kůží, sportovní/komfortní sedadla vpředu, ambientní osvětlení, samočinnou klimatizaci Climatronic a 17" kola z lehkých slitin. Volkswagen pro výbavy Life a Style nabízí rovněž designerské pakety. Ty zahrnují potahy sedadel vyrobené z tkaniny v barvě Diag Neutral, Diag Orange a Diag Turquoise. Pro tyto dvě výbavy je k dispozici také paket R-line pro karoserii i interiér.

Ze začátku přichází Volkswagen T-Cross na trh ve dvou motorizacích a výhradně s pohonem předních kol, a to s litrovým tříválcovým motorem TSI s filtrem pevných částic, který je k dispozici ve dvou výkonových variantách, a to 95 nebo 115 koní. Slabší varianta pracuje s manuální převodovkou, zatímco výkonnější verze je k dostání i s převodovku DSG. Později dorazí i další motorizace, a to 1.5 TSI a také 1.6 TDI. Krátce jsme se svezli s výkonnějším z nabízených motorů v kombinaci s manuální převodovkou a první dojmy jsou převážně pozitivní. Doba, kdy tříválec bylo sprosté slovo, jsou pryč. Výkon 115 koní dostačuje, ostatně i ve Škodě Scala bych osobně volil tříválec.

České zastoupení má od T-Crossu velká očekávání. Ještě letos by chtělo prodat více jak tisíc kusů. Nejvyšší počet zákazníků má být někde od 25 do 40 let s aktivním stylem života, ale také lidé starší jak 55 let, kteří chtějí žít aktivně a hledají vhodného společníka na víkendové chataření.

Motorizace Výbava Převodovka Výkon Cena s DPH
1.0 TSI Life manuální 5st. 95 koní 437 900 Kč
1.0 TSI Life manuální 6st. 115 koní 457 900 Kč
1.0 TSI Life automatická 7st. 115 koní 498 900 Kč
1.0 TSI Style manuální 6st. 115 koní 499 900 Kč
1.0 TSI Style automatická 7st. 115 koní 540 900 Kč
Diskuze ke článku
V diskuzi zatím nejsou žádné příspěvky. Přidejte svůj názor jako první.
Přidat názor

Nechcete být anonymní? Přihlašte se

Nejživější diskuze