Vokswagen ID.3 válcuje Norsko! Ostatní vozy nechal daleko za sebou

7
Vokswagen ID.3 válcuje Norsko! Ostatní vozy nechal daleko za sebou
Fotografie: Marek Tomíšek, fDrive.cz
  • Novinka v podobě Volkswagenu ID.3 zvyšuje prodeje a stoupá vzhůru
  • Ostatní auta z první pětice zaznamenala pokles, Tesla Model 3 se propadla
  • Celkově se drží na prvním místě Audi e-tron, ale pravděpodobně se tam do konce roku neudrží

O rekordním podílu aut do zásuvky v Norsku jsme už psali. Září bylo zároveň měsícem, kdy se začal prodávat Volkswagen ID.3 a hned se dostal do čela s podílem téměř 13 % na celkovém trhu. Za říjen se ale stalo něco neuvěřitelného, když tato novinka začala válcovat norský trh osobních aut. Zatímco registrace ostatních aut z první pětky klesly, Volkswagen ID.3 zaznamenal nárůst a patří mu přes 19 % z celkového trhu osobních aut, jak píše insideevs.com.

Ve srovnání se zářím mírný pokles, ale meziročně nárůst o 68 %

Celkově na norském trhu oproti rekordnímu září mírně klesl podíl aut do zásuvky, ale o pouhé 3 % na 79 %, což je ale stále z globálního pohledu nevídané číslo a meziroční nárůst 68 %. Podíl elektromobilů klesl oproti září jen cca o procento na 60,8 % a plug-in hybridy ukously 18,3 % z celkového trhu osobních aut. Z pohledu počtu registrací jednotlivých modelů se ale v říjnu děly věci.


Volkswagen ID.3 se ujal vedení hned s příchodem na trh, ale v říjnu zvýšil svůj podíl na celkovém trhu osobních aut na 19,1 % s 2 475 registracemi. Naopak druhá Tesla Model 3 se propadla z druhého místa na konec první dvacítky s pouhými 74 registracemi! Na druhé místo překvapivě z desátého místa skočila Toyota RAV4 s počtem 706 registrací. Statistika sice nerozlišuje různé typy pohonů, ale je pravděpodobné, že za vzestupem stojí začátek prodeje plug-in hybridní verze. Třetí místo zaujal MG ZS s 586 registracemi, následován Nissanem Leaf a Hyundai Konou.

Od začátku roku do konce října se v Norsku prodalo 56 047 elektromobilů, což představuje podíl trhu 51,8 %, a 21 729 plug-in hybridů, které mají 20,1 % z celkového trhu osobních aut. První místo si stále drží Audi e-tron, ale velmi nebezpečně se mu přibližuje Volkswagen ID.3, který už je na třetím místě a je pravděpodobné, že do konce roku se na první místo s přehledem dostane. Druhý je Volkswagen Golf, ale po ukončení prodeje elektrické verze jeho prodeje klesly na pár desítek kusů a zcela jistě se propadne dolů.

Norským trhem tedy otřásají velké změny a vzhledem k tamní oblibě Octavie lze očekávat, že začátek prodeje plug-in hybridních verzí Octavia iV a Octavia RS iV také přinese zemětřesení, podobně jako Toyota RAV4. Bude tedy zajímavé, které vozy nakonec skončí v první pětce za celý rok 2020.

Volkswagen ID.3 po stovkách KM. Jaký je? – první dojmy

Technické parametry Volkswagen ID.3 58 kWh

Kompletní specifikace
Konstrukcehatchback, 4 261 × 1 809 × 1 552 mm, 1 650 kg
PohonElektřina, hnaná náprava: zadní
Výkon150 kW, 204 koní, točivý moment: 310 Nm
Baterie62 kWh (58 kWh využitelná kapacita)
Nabíjenírychlonabíjení: 100 kW, palubní: 11 kW, konektory: CCS Combo, Mennekes
SpotřebaKombinovaná: 16,1 kWh / 100 km, dojezd: 420 km
Cena od1 231 900 Kč
Diskuze ke článku
karlos
karlos
Jen by mě zajímalo kdo bede EV kupovat až se Norsko nasytí. Téměř všude prodeje skomírají a výroba EV několikanásobně převyšuje poptávku.
Frantisek Pukys
Frantisek Pukys
No já se ve svém věku a myslím že mé deti nedoziji životní úrovně Norska,Německa a ostatnich západních zemi, takže auto za milion tu bude normální tak za 50 až 70 let. Dobrou noc a zkuste nějakou další krasnou pohádku.

Načíst všechny komentáře

Přidat názor

Nejživější diskuze