Stejně jako představení každého nového Mercedesu, i premiéru EQE SUV provází velice, velice dlouhá tisková zpráva. Ta přímo hýří superlativy, ovšem v tomto případě vesměs oprávněnými. Protože nelze nepostřehnout, že Mercedes-Benz pozvolna získává náskok v modelové nabídce, a to nejen mezi prémiovými značkami. A netýká se to jen kvantity, ale i kvality. Nejnovějším důkazem je již čtvrtý (a nikoliv poslední) člen rodiny na elektrické platformě EVA; pětimístné SUV vyšší střední třídy alternující sedan EQE.
Oproti němu nabízí jen mírně zhoršenou efektivitu, avšak výrazně velkorysejší praktičnost a prostornost. Zásluhu na tom má součinitel čelního odporu vzduchu Cx 0,25, což je pro velké SUV bezkonkurenční hodnota. Karoserie o rozměrech 4 863 × 1 940 × 1 686 (d × š × v) nabízí zavazadelník o základním objemu až 580 l (sklon zadních opěradel lze nastavit v rozsahu 10 stupňů), zadní sedadlo za příplatek dělené v poměrech 40/20/40 a na všech místech prostor pro hlavu minimálně 1 000 mm i pod příplatkovým střešním oknem.
Stran efektivity spotřebuje podle WLTP EQE SUV v nejúspornějším provedení 350+ se zadním pohonem od 17,7 kWh/100 km, zatímco ekvivalentní EQE 350 16,5 kWh/100 km. Nárůst spotřeby je tedy pouze 7,3procentní. Tomu zhruba odpovídá i rozdíl v normovaném dojezdu 590 vs. 624 km. I v prvním případě jde však o pozoruhodnou hodnotu. Čtyřpohonové verze jsou na tom logicky trochu hůře, avšak stále vysoko nad průměrem. EQE SUV 350 4Matic se chlubí WLTP hodnotami 18,5 kWh/100 km a 558 km, silnější 500 4Matic potom 19 kWh/100 km a 547 km. Obě verze s pohonem 4×4 utáhnou až 1 800 kg těžký vlek, zadokolka se musí spokojit se 750 kg.
Mercedes používá efektivní motory s permanentními magnety, které ovšem při výběhu zvyšují jízdní odpory. Proto mají verze 4×4 na přední nápravě automatickou rozpojovací jednotku DCU, která s pomocí spojky bleskově přeruší a opět obnoví mechanickou vazbu mezi elektromotorem a koly. Motory jsou efektivně chlazeny uvnitř rotoru a vyměňují si teplo s olejem v převodovce, čímž urychlují jeho zahřívání a snižují vnitřní odpory. Nechybí jednopedálové řízení, které vůz po uvolnění akcelerátoru zastaví, a volitelné řízení zadní nápravy. Standardem je rovněž vzduchové pérování s uživatelsky měnitelnou světlou výškou v rozmezí 30 mm (jen pro některé trhy). Za příplatek je k dispozici vzduchové pérování s adaptivními tlumiči.
Nabíjení 328V baterie využitelné kapacity 90,6 kWh má na starosti standardní třífázová nabíječka s 11 kW, za příplatek 22kW. Rychlonabíjení povoluje maximální příkon 170 kW. Nechybějí tři nabíjecí profily (standardní, doma, práce), u nichž lze nastavit například maximální proud či čas nabíjení a které se přepínají automaticky podle GPS polohy. Nechybí ani šetrné nabíjení ECO Charging a pro japonský trh také dvousměrné nabíjení. Pochopitelně neschází podpora pohodlného nabíjení Mercedes me Charge nevyžadující ruční autorizaci na stojanu. Standardem je rovněž tepelné čerpadlo, topení rovněž umí zužitkovat odpadní teplo z elektrovýzbroje. Standardem je dvouzónová klimatizace, za příplatek přibydou další dvě zóny.
Nabízí se i volitelné maticové světlomety s vysokým rozlišením Digital Light, stejně jako příplatkový wellness systém Energizing Air Control Plus s obřím HEPA filtrem pod neotvíratelnou kapotou. Vybírat lze pochopitelně i unikátní obří třídílnou obrazovku MBUX Hyperscreen a inteligentní hlasové ovládání MBUX. Další funkce lze aktivovat dodatečně díky systému OTA. Například projekční funkci digitálních světlometů, asistent couvání s přívěsem, rozeznávání dopravních značek, navigaci s rozšířenou realitou, minihry a vybrané wellness a zvukové programy. Nastavit lze rovněž tři úrovně přístupu chráněné heslem. Kromě standardního a valet módu ještě začátečnický s omezenou maximální rychlostí a nemožností sportovního režimu.
Vnější design nepochybně patří mezi ostatní modely EQE a EQS, i on se chlubí extrémně hladkými liniemi, které lze dále vyhladit příplatkovou náhradou konvenčních klik za vyjížděcí, čímž zároveň i o 22 mm klesne šířka vozidla. Charakteristický krátký převis zůstal zachován, stejně jako volba 19" až 22" kol. Samozřejmě se myslelo na bohaté možnosti individualizace a také noční světelné podpisy. Doplnit lze i off-roadové doplňky typu ochran prahů. Velké SUV totiž má i ambice jezdit mimo zpevněné silnice.
Technické parametry Mercedes-Benz EQE SUV 350+
Kompletní specifikaceKonstrukce | SUV, 4 863 × 1 940 × 1 686 mm, 2 450 kg |
---|---|
Pohon | Elektřina, hnaná náprava: zadní |
Výkon | 215 kW, 292 koní, točivý moment: 565 Nm |
Baterie | 100 kWh (90,6 kWh využitelná kapacita) |
Nabíjení | rychlonabíjení: 170 kW, palubní: 22 kW, konektory: CCS Combo, Mennekes |
Spotřeba | Kombinovaná: 17,7 kWh / 100 km, dojezd: 590 km |
Cena od | 2 346 190 Kč |