Zatímco v lednu výrazně poklesly registrace elektromobilů v Česku oproti extrémně silnému prosinci, což se dalo čekat, v únoru podle statistik SDA následoval další pokles téměř o polovinu oproti již tak poměrně slabému lednu. Tento stav je pravděpodobně způsobený tím, že v prosinci automobilky zaregistrovaly vše, co se dalo, aby splnily flotilový průměr. Teď se tedy většinou prodávají již zaregistrovaná auta. Zároveň je to i tím, že se čeká na důležité modely, v Česku zejména na Škodu Enyaq iV.
V únoru se v Česku zaregistrovalo pouhých 118 nových osobních elektromobilů, což je pokles proti lednu o 48,9 %, tedy téměř o polovinu. I ve srovnání s únorem 2020 je to ale pokles, protože před rokem se v Česku zaregistrovalo 210 osobních elektromobilů, meziroční pokles tak činí 43,8 %. Rozdíl je ale v tom, že zatímco loni už se prodávala Škoda Citigo-e iV, letos zákazníci na Enyaq iV stále čekají a v případě Citiga se dodávají už jen zbytky dříve objednaných vozů. Na prvním místě za únor tak skončil Hyundai s 23 elektromobily, druhá byla Škoda s 21 vozy a třetí Tesla, která si připsala 15 registrací. Nad hranicí 10 registrovaných elektromobilů byl ještě Volkswagen (14) a Renault (12), ostatní značky se pohybovaly v řádu jednotek kusů.
Pokud jde o čísla od začátku roku, tedy za leden a únor dohromady, i zde byl pokles ve srovnání s loňským rokem. Zatímco loni to bylo 594 nově registrovaných osobních elektromobilů za první dva měsíce, letos pouze 349 vozů, což představuje pokles o 41,3 %. Nejlépe si vedla domácí Škoda se 132 elektromobily, z nichž ale byla většina Enyaqů za účelem testování nebo předváděcích vozů, druhý byl Hyundai s 52 registrovanými elektromobily a třetí Tesla, která jich měla jen o 10 méně. Čtvrtý byl Volkswagen s 25 vozy a pátý Renault s 21 kusy.
Zatím jsme tedy v období doznívání prosincových registrací a čekání na nové modely. Kromě Enyaqu to bude i Volkswagen ID.4, Hyundai Ioniq 5 a další zajímavé novinky, které budou postupně přicházet na trh. S počty registrací elektromobilů by měla výrazně pohnout i levná Dacia Spring, která na trhu v podstatě převezme pozici elektrického Citiga, ale ta fyzicky přijde až na podzim.