V lednu se registrace elektromobilů v Česku propadly. Jaký vývoj lze očekávat?

4
V lednu se registrace elektromobilů v Česku propadly. Jaký vývoj lze očekávat?
Fotografie: Martin Pultzner, fDrive.cz
  • Ve srovnání s průměrem roku 2020 i loňským lednem byly registrace nižší
  • Nejlépe si vedla domácí Škoda před Hyundai a Teslou
  • Nárůsty pravděpodobně přinesou nové modely na trhu

Zatímco prosinec 2020 byl rekordním měsícem, pokud jde o registrace elektromobilů v Česku, a i celkově byl minulý rok rekordní, v letošním lednu se počet registrací aut s plně elektrickým pohonem dost propadl. Asi nikdo nečekal, že bude výsledek podobný nebo ještě vyšší než v prosinci. Bylo jasné, že automobilky se s vidinou splnění emisních limitů snažily zaregistrovat co šlo. Ale počet registrací v lednu podle statistik SDA klesl pod měsíční průměr loňského roku a na 60 % výsledku z loňského ledna. Čím je to způsobené?

Za téměř polovinou registrací stojí Škoda

Nejprve se podívejme, jak to vypadalo v lednu z pohledu registrací jednotlivých značek. Z celkového počtu 231 zaregistrovaných elektromobilů mělo 111 na kapotě okřídlený šíp, takže domácí Škoda má na kontě téměř polovinu lednových registrací elektromobilů. Následuje Hyundai s 29 elektromobily, Tesla s 27 vozy a Volkswagen, který je poslední ze značek, které překonaly číslo 10, byť jen o jeden registrovaný elektromobil. To jen potvrzuje, že co šlo zaregistrovat loni, to automobilky zaregistrovaly, aby si snížily flotilový průměr emisí CO2.


Dokládá to i detailnější pohled na složení modelů u Škoda Auto. Z celkových 111 vozů totiž 91 připadá na Enyaq iV, což jsou zatím pravděpodobně různé předváděcí vozy, takže zbývá pouze 20 kusů Citigo iV, o kterých se dá s jistotou říci, že to jsou registrace zákazníků. Leden byl tedy ovlivněný prosincovými registracemi více, než jsme čekali. Až následující měsíce tedy ukáží, jak se bude rok 2021 vyvíjet z pohledu registrací elektromobilů v Česku. Podle nás bude nejdůležitější zlom, až se Enyaq iV začne skutečně dodávat zákazníkům. V průběhu roku pak budou na trh přicházet další důležité modely jako například tento týden představený Hyundai Ioniq 5 nebo Volkswagen ID.4 a levnější verze Volkswagenu ID.3. I přes lednový propad tedy předpokládáme velké nárůsty registrací i v roce 2021, který se pravděpodobně stane dalším rekordním rokem.

Diskuze ke článku
Ivan Hoe
Ivan Hoe
Další rekordní rok? Poskočíme z 0.07% nejmíň na 0.1% zastoupení elektroaut... Budu držet palce.
Josef L
Josef L
Teď je skvělá doba na utrácení peněz za auta a určitě bude za pár měsíců ještě lepší....
karlos
karlos
Elektroauta bude mrtvé odvětví, až se rozjede výroba e-paliva.

Načíst všechny komentáře

Přidat názor

Nejživější diskuze