V Německu dnes vyjíždí první kamiony na dálnici s trolejí

V Německu dnes vyjíždí první kamiony na dálnici s trolejí
Fotografie: Scania
  • První vozy vyjely na dálnici A5 poblíž Frankfurtu
  • Ministerstvo životního prostředí investovalo do eHigways desítky milionů eur

Na německé dálnici A5 v úseku mezi Langen/Mörfelden a Weiterstadtem v Hesensku dnes probíhá zahájení prvního pilotního projektu elektrifikované dálnice pro nákladní automobily v reálném provozu na území Německa, napsal electrive.com. Do budoucna se stovky kilometrů nadzemního elektrického vedení na dálnicích mají stát zdrojem elektrické energie pro nákladní automobily. Na eHighway u Frankfurtu se hybridní nákladní automobily vybavené pantografem mohou připojit k nadzemnímu vedení vysokého napětí podobně jako vlaky, nebo třeba tramvaje. Z trolejí vysokého napětí budou nabíjet při jízdě své akumulátory.

Scania na elektrifikované dálnici

Jedná se o čistě testovací provoz, vše je zde otevřené,“ řekl mluvčí Spolkového ministerstva životního prostředí Stephan Haufe. Podle něj jde o pohled na různé modely dopravy, což ukáže tu nejlepší volbu pro těžkou dopravu na silnicích budoucnosti. Další projekt je připraven v Šlesvicko-Holštýnsku, kde se má testovat na dálnici A1 v blízkosti Lübecku s funkčním napojením na přístav. V Bádensku-Württembersku se na hlavní silnici připravuje zkouška průjezdu obcí. Celkově ministerstvo životního prostředí vynakládá na zkušební úseky 50 milionů eur, z čehož 15 milionů eur připadá na úsek A5.

Od dnešního dne se pět dopravců se svými kamiony zapojí v normálním provozu na jednom z nejrušnějších úseků dálnic v Německu v blízkosti frankfurtského letiště a křížení Frankfurter Kreuz. Pokud se ukáže, že tento systém je vhodný pro těžkou nákladní dopravu, měly by být elektrifikovány i další dálnice. Na A5, která má čtyři jízdní pruhy, by měl být vybaven horním elektrickým vedením vždy jen pravý jízdní pruh v každém směru v úseku dlouhém pět kilometrů. Projekt nechce být konkurencí pro nákladní dopravu po železnici. „Vždycky bude určitý podíl kamionové dopravy. Předpokládáme, že v případě, že by se systém ukázal jako skutečná alternativa, budeme muset v Německu vybavit asi 1 000 kilometrů nadzemním elektrickým vedením,“ dodal Haufe.

Diskuze ke článku
V diskuzi zatím nejsou žádné příspěvky. Přidejte svůj názor jako první.
Přidat názor

Nejživější diskuze