V létě se otevře nová evropská nabíjecí síť. Nabídne 1 700 stanic

5
V létě se otevře nová evropská nabíjecí síť. Nabídne 1 700 stanic
Fotografie: Martin Pultzner, fDrive.cz
  • Jedná se o podnik Spark Alliance
  • V něm jsou zahrnuty firmy Ionity, Atlante, Fastned a Electra
  • K nabíjení postačí jedna aplikace

Řidiči elektromobilů, kteří hodně cestují po Evropě, budou mít od tohoto léta o jednu starost méně. Může za spojení firem Ionity, Fastned, Atlante a Electra, které patří mezi největší provozovatele nabíjecích stanic. Firmy spojily své síly a díky tomu vznikne podnik Spark Alliance, jehož hlavním úkolem je co nejvíce usnadnit nabíjení na ultra rychlých stojanech kdekoliv po Evropě. V létě tak vznikne široká dobíjecí síť, která bude zahrnovat více než 1 700 stanic, přičemž k využití každé z nich postačí jedna z aplikací, jež patří pod jednotlivé čtyři poskytovatele. Pro srovnání, Tesla má v Evropě přes 1 400 Superchargerů, takže nová spolupráce čtyř největších poskytovatelů nabíjení má velký smysl.

„Řidiči elektromobilů se navíc často ocitají v bludišti: příliš mnoho aplikací, nabíjecích karet a nekvalitních nabíjecích bodů vytváří velký zmatek a nejistotu,“ řekl Michiel Langezaal, generální ředitel a spoluzakladatel společnosti Fastned. „Tento problém řešíme spojením předních evropských společností zabývajících se infrastrukturou nabíjení, abychom vytvořili nejpohodlnější nabíjecí zážitek v největší evropské síti.“ Podnik Spark Alliance pomůže hlavně těm, kteří na svých dlouhých cestách preferují (nebo jsou na nich závislí) ultrarychlé nabíječky s výkonem až 350 kW. Zajímavostí je, že na celém evropském kontinentu operuje hromada různých poskytovatelů nabíjení, přičemž k jejich využití je potřeba využívat často odlišnou aplikaci. Spark Alliance s tím dokonale bojuje a za pevně stanovenou cenu půjde nabíjet na širokém počtu míst, aniž by řidiči museli řešit jakékoliv další starosti.

Diskuze ke článku
David Ondrejkovič
David Ondrejkovič
Vždycky nakonec bude rozhodovat cena. Kdo chce nabíjet jednoduše, může už dneska využívat funkci Plug&Charge - ale za (někdy i násobně) vyšší cenu. Pokud by tahle služba dokázala sdružit poskytovatele nabíjení za cenu, která nijak znatelně nepřesahuje jejich samostatné ceny, mohlo by to fungovat.
Petr Basa
Petr Basa
O firmách Fastned, Atlante a Electra jsem sice zatím nikdy neslyšel, ale je zřejmé, že tudy by mohla vést cesta z džungle, kterou veřejné nabíjení zatím představuje. Takže dobrá zpráva.
den
den
Naposledy upraveno: 7. 4. 19:01
Uz jste o tom psali 3.4. Jo v appce Ionity budou videt nabijecky ostatnich 3 siti, a vzajemne v jejich appkach. Otazka je: proc jenom 4 site? My takovou vec v CR jiz mame davno. PRE, E.ON, CEZ vidi na sebe a jde spustit nabijeni z jake koliv appky. Jen ty ceny....

Za kolik bude nabijeni v cizi siti v ramci Spark Alliance?

Vzhledem k tomu ze existuje narizeni AFIR:
"Provozovatelé
dobíjecích bodů by zejména neměli žádnému poskytovateli služeb mobility poskytovat
nepřiměřeně preferenční zacházení, například prostřednictvím neopodstatněného cenového
rozlišení, které by mohlo narušit hospodářskou soutěž, a v konečném důsledku vést
k vyšším cenám pro spotřebitele."

Tak cena pro cleny Alliance nemela by se lisit od cen pro jine partnery. Pise se ale o opodstatneni. Ale v Nemecku jiz bezi soudni spory ohledne poruseni tohoto narizeni.


A tohle "Spark Alliance s tím dokonale bojuje a za pevně stanovenou cenu půjde nabíjet na širokém počtu míst, aniž by řidiči museli řešit jakékoliv další starosti."
neni pravda.
Kde jste to vzaly? To je klamani lidi, oni si koupi Ionity power, pojedou na dovolenou v lete a budou myslet ze zaplati na nabijecce Fastned v Italii stejnou cenu jako na Ionity, to ale bude 2x vic. Snad to tam bude videt. Je ale mozny ze nebudou mit jinou moznost, protoze dojeli na doraz, prece je to "kvalitni" nabijeci sit'.
Michal Opluštil
Michal Opluštil
Jen tak dál, co nejvíce to sjednotit a ideálně ještě aby se už všude dalo platit kartou. Což už se snad u nových musí.

Načíst všechny komentáře

Přidat názor

Nejživější diskuze