Spalovací pohon, elektromobily nebo snad vodík? Nekonečná debata různých odborníků, který z pohonů bude v budoucnosti nejvíce využívaný. Například v České republice je provoz vodíkového auta prakticky nemožný, ale i tak Daimler, Hyundai či Toyota mají své vodíkové vozy. Jedním z prvních byla Toyota, která má svůj vodíkový model s názvem Mirai, který se představil v druhé generaci.
Druhá generace Toyoty Mirai nabídne dojezd 500 kilometrů. Od uvedení na trh se prodalo 10 tisíc vozů. Japonská automobilka se snaží aktivně podporovat rozvoj infrastruktury pro vodíková auta, takže v dalších letech by měly prodeje výrazně narůst. Nová generace Toyoty Mirai vstoupí na trh začátkem příštího roku a to nejdříve v Japonsku, Severní Americe a poté se dostane i na vybrané trhy v Evropě.
Toyota usiluje o prodloužení dojezdové vzdálenosti modelu Mirai o 30 % vylepšováním systému palivových článků a nasazením větších nádrží na vodík. „Naším cílem bylo vytvořit takový vůz, který zákazníci budou sami chtít neustále řídit, vůz, jenž vzbuzuje emoce a chlubí se atraktivním designem i dynamickými schopnostmi a odezvou, která na tváři řidičů vyloudí radostný úsměv,“ řekl Jošikazu Tanaka, hlavní konstruktér modelu Mirai.
„Chci, aby si zákazníci řekli: ‚Pro Mirai jsem se rozhodl nejen proto, že je to FCEV, ale kvůli tomu, že jsem tento vůz jednoduše chtěl; jen shodou okolností je to FCEV. Budeme pokračovat ve vývoji zaměřeném právě na tyto emoce a já doufám, že s novou Mirai budeme kráčet v čele formování vodíkové společnosti.“
Interiér se nese v duchu jednoduchosti. Centrální displej má úhlopříčku 12,3 palce. Velkou novinkou je, že druhá generace Toyoty Mirai již není automobilem pro čtyřčlennou posádku. Nově můžete vzít na výlet i čtyři kamarády.