Volvo, jehož čistě elektrické C40 Recharge jsme si nedávno projeli, uzavřelo spolupráci se společností Epic Games, která stojí za megahitem Fortnite, ale také je známá jako tvůrce herního Unreal Enginu. Právě ten bude Volvo využívat pro zprostředkování „fotorealistické vizualizace“ v další generaci elektrických vozidel.
Středobodem spolupráce bude HMI neboli „human-machine interface“, jež má nabídnout novou éru komunikace mezi uživatelem a vozem. Právě zde bude nasazen Unreal Engine, pomocí něhož mají budoucí vozy nabídnout špičkovou vizuální kvalitu.
Thomas Stovicek, vedoucí oddělení zodpovědného za UX (uživatelský zážitek) ve vozech Volvo, uvedl pro The Verge: „Tato technologie nám dává možnost vytvářet responzivní, skutečně vysoce kvalitní vizuály, se kterými si můžeme různě hrát, vrstvit informace, vytvářet realistické prezentace a vše další, co je potřeba.“. Důležitou roli bude hrát rovněž bezpečnost. Ve vozech Volvo bychom tak mohli vidět velmi přesnou vizualizaci toho, co snímají externí senzory, jako jsou kamery, radar nebo LiDAR, aniž by byl řidič zahlcen zbytečnými informacemi. Spolupráci na tomto projektu ostatně potvrdil rovněž Qualcomm, významný výrobce polovodičů.
We’re working with @volvocars & @EpicGames to bring photorealistic visualization to Volvo's next-gen electric vehicles. Learn how Volvo is blending @UnrealEngine with 3rd Gen #Snapdragon Cockpit Platforms to deliver safer, smarter infotainment experiences: https://t.co/HPZIodE9Gu
— Snapdragon (@Snapdragon) June 1, 2022
Do kterého vozu se nejprve podívá nový vizuál s využitím Unreal Enginu, zatím zůstává tajemstvím. Volvo má však v oblasti elektromobility vcelku ambiciózní plány. Do roku 2025 například hodlá distribuovat 600 000 elektrických vozů a do roku 2026 v Evropě postavit továrnu určenou k výrobě baterií. Za tímto účelem spolupracuje také se švédskou společností Northvolt na nové generaci bateriových článků s vyšší hustotou, které mají být integrovány jako strukturální element vozu. Tyto baterie dostupné po roce 2025 mají rovněž zajistit delší dojezd na jedno nabití, a to až přes tisíc kilometrů, a také podstatně rychlejší nabíjení.